Na Pebble Beach proběhla každoroční akce zvaná Concours d’Elegance, což je takový sraz klasických automobilů, kde je k vidění to nejlepší a nejzajímavější ze sbírek z celého světa. Letos se do golfového klubu Pebble Beach sjelo na dvě stovky toho opravdu nej a my Vám některé kousky postupně představíme.
Všechna auta, která, je možné na akci shlédnout, jsou opravdové rarity a mezi ně patří i závodní Cadillac z roku 1950 určený pro legendární závody v LeMans.
Cadillac „Le Monstre“ je postaven na klasickém podvozku řady Caddy 61. Vůz o celkové hmotnosti 1680 kilogramů je poháněn motorem V8 o obsahu 5,4 litru s výkonem 160 koní. Vozidlo postavil dealer značky Cadillac Frick-Tappett Motors z Long Islandu. Karoserie byla navržena s pomocí aerodynamického tunelu a je vlastně to nejlepší v oblasti aerodynamiky z poloviny 20. století.
Ihned při svém prvním startu si vůz nevedl vůbec špatně. Skončil sice až na 11. místě, ale je nutné podotknout, že za to mohla malá nehoda, kdy vyjel z tratě a zabořil se čumákem do písku. V té době pravidla nedovolovala jakoukoliv cizí pomoc a tak šofér a zároveň majitel stáje Briggs Cunningham strávil 20 minut vykopáváním auta a jeho navrácením na trať. Na vítězný Talbot-Lago tak ztratil 24 kol, ale na další Cadillac ve startovním poli ztratil pouze jedno kolo. Ten druhý Cadillac s číslem 3 byl lehce upravený sériový vůz Coupe de Ville, patřící rovněž do stáje podnikatele Briggse Cunninghama. Jen pro zajímavost na třetím místě se umístil další Cadillac, tedy přesně řečeno jen motor od této značky, umístěný ve voze Allard J2 britské stáje S.H. Allard.
A na závěr ještě jedna zajímavost: na 21. místě se umístili Holandští jezdci Maurice Gatsonides a Henk Hoogeveen. To samo o sobě je asi nezajímavé, ale jeli na voze české výroby Aero Minor 750 a to již za zmínku stojí. A ve 120 kole bohužel musela odstoupit kompletně česká posádka Václav Bobek a Jaroslav Netušil s vozem Škoda 1101 Sport.
Kdepak je sláva českých vozů dnes