354. Re: 30. 05. 2025 - 16:27
cirus (351):353. 30. 05. 2025 - 13:44
jeste jedna vec, DEXOS1 ... kapitola moderni doby sama o sobe... kdyz prisli v USA prvni primovstrikovy benziny(2008) tak tenhle olej jeste nebyl v prodeji,proste ta trida neexisovala . A kdyby ten olej nevyvinuli tak dnes by v USA neexistovali primovstrikovy motory ! Jen dodam ze ten olej prisel na trh tusim nekdy 2010-2012 ! a to se jiz primovstriky docela vyrabeli ale byli v desnym pruseru ! Karbon je likvidoval po tisicich (ne nejakych usmudlanych 39 kusu jak ma dnes ,,problem,, GM) Dnes bez specifikace Dexos1 nemuze primovstrik EXISTOVAT , coz ale GM v roce 2008 kdyz nasadil VYBORNY primovstrikovy 3.6L nevedel a proto ho ani nemoh doporucit. Jen naznacuji jak ,,vazne,, je potreba brat doporuceni vyrobce ktere je uvadeno v tistenym manualu. Naopak pernamentne aktualizovany elektronicky manualy jsou velice spolehlivy352. Re: 30. 05. 2025 - 13:32
ford62 (348):jinak tem clankum... vseobecne se motoristicka novinarina presunula do kategorie bulvaru,navic tihle ,,novinari,, velice casto vzajemne opisuji. Ten clanek je ale kupodivu v zakladu vcelku OK,az na to co jsem psal nize... s tim 0W-20 nejde o zadny pruser ale o predem kaukulovany zamer351. 30. 05. 2025 - 13:25
jeste jeden postrech , bezne lze koupit kuprikladu 5W-30 od stejnyho vyrobce ve stejny tride ,,bezny,, olej a pak olej pro auta ,,s vysokym najezdem,, taky 5W-30 ...kdyz si ty dva oleje porovnas ,,jak tecou,, tak i volnym okem poznas rozdil.350. Re: 30. 05. 2025 - 13:20
ford62 (349):ono s tim ,,doporucenim,, jinyho oleje vyrobcem jde tak trochu o trik. Na splneni emisnych morem a kuli spotrebe potrebuji tu vodu nejcasteji v tride 0W-20 ,jenze to jiz od zacatku nemysli pokazdy vazne...v dobe elektronickych servisnych manualu jednoduse auto certifikuji a spotreby zmeri s 0W-20 ale po zahajeni prodeje prijdou ihned s doporucenim 5W-30.... pricemz s tim kaukulovali jiz pri konstrukci motoru. Jinak asi takhle,co jsem puvodne chtel vlastne napsat... Medzi ruznyma olejema ve tride 5W-30 v sedesatych letech nebyl v hustote temer rozdil. Mezdi modernima olejema 5W-30 rozdily jsou ale nikterak velky. Ten rozdil ale je medzi tim modernim 5W-30 a 50 let starym mineralem, a je primo brutalni. Jinak samozrejme ze i medzi moderni 0W-20 a349. Re: 30. 05. 2025 - 09:34
Butterfly (347):348. Re: 30. 05. 2025 - 09:05
cirus (346):347. Re: 30. 05. 2025 - 08:24
cirus (342):Já nerozporuji teplotní rozsah oleje. Ale i z něj je někdy patrné, jak hustá to bude kapalina. Pro mě je rozhodující(také) parametr API. Tam končím (u starých agregátů) u SM nebo SN. Dál nejdu, jelikož dál jsou to už vesměs maziva bezpopelná, pro moderní konstrukce agregátů. Ale musíš brát v potaz i to čerpatelnost, zvláště za nizkých teplot, což může být i pro starý agregát dost zatěžující parametr. Jistě, pomohou aditiva, která se do oleje přidají, ale i ta jsou hůře čerpatelná za nízkých teplot, jen mají vlastnost tolik nestékat z vrchu motoru. Maziva jsou takové stále aktuální téma. A s narůstajícími nájezdy na agregátu, vyžadují pozornost. Ale nic se nemá přehánět. Už mě příliš hustej olej zabetonoval liftery tak, že jsem musel nasadit nové.346. Re: 30. 05. 2025 - 01:07
ford62 (345):tak kdyz lijes olej posledny generace pro moderny europsky auta tak vazne tece jako voda... no a presny opak jsou oleje pro stary USA kary ze sedesatek... kdyz lijes galon toho staryho oleje nalevkou ktera je uplne v pohode pro ty novy oleje tak to ani nejde udelat nebo u toho stravis casu ze te bude bolet ruka. Ano ted mne napada ze pri pouziti uzky nalevky to je poznat uplne nejlip345. Re: 30. 05. 2025 - 00:25
cirus (344):344. Re: 29. 05. 2025 - 22:22
ford62 (343):pokud je lijes je to casto znat od oka...v lahvi to asi nepoznas, nevim...343. Re: 29. 05. 2025 - 21:20
cirus (342):342. Re: 29. 05. 2025 - 19:02
Butterfly (340):prave ta hustota je zaklad,o tom jsem se zde mnohokrat zminoval. Ono 5W-30 a 5W-30 muze mit sakra rozdilnou hustotu. A stary motory meli velky vule od vyroby a velky prutok oleje, moderny motory maj maly vule a maly prutok oleje. Z toho duvodu moderny olej znici stary motor, ridky olej nevymezi velky vule starych motoru. Jen pro pripomenuti 5W-30 neni udaj o hustote oleje(jak se mylne domniva spousta lidi) ale o jeho teplotny stabilite , presneji o rozssahu teplot kdy si zachova svou viskozitu. Takze ta hustota je zaklad a ,,neekologicky,, aditiva starych oleju druha tak potrebna vec pro veterany341. Re: Olej 60s 29. 05. 2025 - 08:40
avik (338):Já leju Valvoline All climate, 10W-40 .340. Re: 29. 05. 2025 - 08:38
cirus (339): Hm, používal jsem něco podobného - Valvoline Racing. Za mě je to docela dost hustý a má to poněkud horší čerpatelnost. Do tropů asi OK, ale tady u nás... byl bych opatrnější. A starý GTXko , co pamatuji, tolik hustý nebylo.338. Re: Olej 60s 08. 05. 2025 - 11:59
trewis (337):Ahoj. Není náhradou Cinol M7ADS? Já používám Valvoline All Fleet Extra 15W-40. Zatím žádný motor neprotestoval.337. Re: Olej 60s 03. 05. 2025 - 08:45
Petr Land (287): Petře, na jaký olej jsi přešel, když v distribuci je už problém sehnat MOGUL SUPER STABIL 15W-40?336. Re: kdo maže... 16. 01. 2022 - 20:53
Wiliam (334): To je dotaz na Motejla, ale hádám, že do opravdu starejch motorů to bude správně.Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
335. Re: kdo maže... 16. 01. 2022 - 15:20
Spooker (331):V tom se asi nikdy nebudu orientovat, do našeho podnebí jsem vždycky dával 10w40 a kvalitu jsem většinou bral Liqui moly ty ostatní specifikace jsem moc nepochopil. Většina servisních manuálů má v sobě normu s dovětkem nebo vyšší. Nevím do jaké míry je to v pořádku. Do Enfielda jsem si minulý rok koupil olej do strejch pekáčů a začalo mi hučet ložisko na klice, ale nemusí to být tím. Na druhou stranu je ten olej docela hustý a nemusel se dostat na všechny místa v motoru. O olejích jsem si toho přečetl spousty, ale kdybych nečetl nic tak to vyjde nastejno.Podpora rozvoje (reklama)
(c) 2005-2013, USMotors
Při potížích napiste na info@usmotors.cz)