29777. gear 15. 10. 2025 - 13:57
Tak je vidět, že práce se nezastavily a pokračují, to je inspirující. Pěkná fota přípravy. Ale abys to pak neměl moc hezký a bál se do toho sednout, he. Ty vačky jsou skutečně věda a nikdy není těch informací dost, pokud o tom vážně přemýšlíš. Je však otázkou, zda to tak cizelovat. Když jsem si to tak vše četl, tak sis nevybral špatně. Tu ISKY si můžeš nechat někdy v budoucnu namontovat. Mám však pocit, že rozdíl mezi 280 Magnum a 280 Isky Mega při běžném stylu jízdy nepostřehneš. Ale mohu se mýlit, neb třeba si tak skutečný driver a v různých režimech jízdy, bys to poznal. To je možné. Ale, kdybys to dopředu nevěděl, tak nevím, nevím. Jak jsem zde dal odkaz, tak hot roddeři se bavili o staré GM L79 a na Summitu byla její vylepšená stará verze i pro 1978 Camaro. Prostě old school. Jeden pisatel psal, že má pořád potenciál ve výkonu. Jinak by možná stálo za to, dával jsem zde odkazy, že by si zkusil různé tabulky s konfigurátory u specialistů na vačky, co by Ti nakonec po zadání vyšlo, nebo, co by Ti vyrobili na míru, podle konkrétního vozu a jeho výbavy. To by bylo zajímavé, třeba do budoucna, abys ses nesoustředil kupř. jen na tu ISKY 280 Mega.
Jinak k těm převodům, to je úplná hamletovská otázka. Každý, co jsem četl, to vidí jinak a ze svého pohledu a zkušenosti. Tak jsem pro ilustraci něco vytáhl z komunity 2nd Camaristů, co o tom soudí a z dalších zdrojů. Tak uvidíš, k čemu se přikloníš.
Napsal si: “ pravděpodobně půjdu cestou 3:42 nebo 3:73. Ale asi spíše 3:42“
Z DISKUSE:
Je lepší převodový poměr 3,73 nebo 4,10?
Záleží na tom, jakým způsobem řídíte. Převodový poměr 4,10 vám dá horší spotřebu paliva, pokud jedete převážně po dálnici rychlostí nad 60 mph (96 km/h). Pokud ale jedete převážně ve městě, převodový poměr 4,10 vám dá nižší otáčky při stejném točivém momentu. Převodový poměr 3,73 vám dá nižší otáčky při stejném točivém momentu. S převodovým poměrem 4,10 dosáhnete lepší spotřeby paliva, pokud jedete 85 % rychlosti ve městě nebo při zastavování a rozjíždění.
Optimální kombinací tažné síly a spotřeby paliva na dálnici je převod 3,42. Převody 3,73 jsou o něco rychlejší a mají o něco větší tažný výkon, ale spotřebujete více benzínu.
3,42 je dobré pro dálnici a běžnou lehkou práci. 3,73 vám dá trochu více točivého momentu na volantu, ale budete mít všude vyšší otáčky. 4,10 je rozdíl pro práci, ale zhorší to vaši spotřebu paliva. 3,73 je nejběžnější.
DISKUSE Camaro 1974-1981
http://www.facebook.com/groups/711511616202834/posts/1656531925034127/ Jaký převodový poměr je nejlepší pro Chevrolet Camaro?
Chci změnit standardní převodový poměr v diferenciálu na 3,73 nebo 4,10, co všichni používají?
Moje Z28 z roku 78 má 4,51 převodů s původní čtyřstupňovou převodovkou Borg Warner T10. Vyměním ji za šestistupňovou převodovku Tremec Magnum s širokým převodem, protože otáčky jsou nerozumně vysoké. No, vyměním ji, až mi to finance dovolí.
Mark Taylor
3:73 s TH350/400 je asi maximum, pokud chcete jezdit po dálnici. 4:10 s overdrive vystačí na zhruba stejné otáčky na dálnici. Pokud je pro vás Strip spíše váš styl, 4:10 je perfektní.
Rich Sousa
Záleží na vaší toleranci. Já jezdím 4:11 s 383, čtyřstupňovou převodovkou Muncie a hliníkovým setrvačníkem. Je to děsná zábava. Jede to na dálnici 70?
Brian Milne
Mám 355 s 3,73 vzadu. Nedělej to s tou 700r4, první rychlostní stupeň je moc nízký. Je to v pořádku, když pořád machruješ do pedálu, ale v provozu a po čtvrtích ho nesnáším, i když se zasekne na 3000. Vyměním ho za montovanou 200r4, která zvládne až 600 koní. Můžu v něm vyměnit planetovou převodovku, ale to je 900 dolarů a hromada keců. Prodám ho a nechám si postavit nový. Overdrive se na dálnici fakt fajn používat.
3:73 s th350. Při 80-90 km/h dosahuje okolo 2000 otáček za minutu. Při 100 km/h 2500. Pokud používáte něco s vyššími než standardními převody, doporučuji převodovku s převodovkou OD.
Bryan Amiot
Mám převodovku 3,73 s TH350, je to zábavné do 80 km/h, ale na ustálenou rychlost 70 km/h je to docela málo, otáčky jsou docela vysoké.
Je to docela standardní motor 350 a na konci čtvrt míle při rychlosti kolem 170 km/h začíná volně plynout, na můj vkus je to trochu moc nízko. Buď nainstaluji overdrive, nebo snížím převod na přibližně 3,43.
Rich Sousa
Bryan Amiot, měl bys být kolem 118 při 6000 s převodem TGAT - můj čas 4:11 je 119 při 6200
Rich Sousa se zdá být v tomto čtvrtletí pomalejší než 118, pár let jsem to nekontroloval, ale můj otáčkoměr nefunguje, takže si nejsem jistý otáčkami.
Chuck Michaud
Jezdím s TKX za 4,10 a můžeš šlapat pneumatiky na plný plyn na 1., 2. a 3. rychlostní stupeň a pořád jet 85 na dálnici
Rich Sousa
Chuck Michaud, jo, to je můj plán. Vyměň Muncie 4speed za TKX a nech si svůj čas 4:11
Chuck Michaud
Rich Sousa Zajel jsem všechno od 3:42, 3:73, 4:10, 4:56 a nechápejte mě špatně, 4:56 a 4speed jsou spousta zábavy 🤩, ale 4:10 s TKX je pro člověka, co se zajímá o pouliční výkon, prostě perfektní. Alespoň podle mého názoru
Wayne Koch
Pokud jedeš 99,9 % času na křižovatce a 0,01 % závodíš, pak je 3,23 s dost dobrých. Jezdím na 4,11. 3200 ot./min při 60 mph na 28" pneumatikách. 406ci TH350
Nate Jones
Mám Torino z roku 71, ne Camaro, ale na 70 s převody 3,70 a roztečemi 255/60/15 jezdím na 3250 ot./min. S převodovkou Toploader 4 speed. S převodovkami 3,25 bych jel na 2821. To je to, co bylo v mém autě. 3,70 jsou zábava a rád bych přešel na 4,10. Ale volil bych TKX 0,68 OD… Zobrazit více
Mike Agnes
3,73 th350 28" vysoká pneumatika. Při 60 otáčkách se drží kolem 2500, není to špatné, ale není to zrovna nejpraktičtější dálniční stroj, protože 400palcový motor v těchto otáčkách začíná žrát jako námořník. Pokud máte mírnější 350/383 s dobrým chladicím systémem, budete mít i 400 v pohodě…
3:73 by tě mělo dostat jen na 33-3400 ot./min při 70. Jak moc věříš konstrukci svého motoru?
Rich Wheeler
V mém Elcaminu jezdím 3,42 a jede 90 mph při 4600 ot./min.
Michael J Fieramusca
4:30 a miluji to, ale jsem chlapík, který jen tak brzdí.
Cary a Paula Z V 4L60 s LS1 jsem jel 4:10. Je to zábava, ale když to na dálnici víc točím.
John Guthrie
Cary a Paula Z 4:10 jede na 4. rychlostní stupeň jako 2:87, nemělo by to být tak totální.
Cary a Paula
John Guthrie, rádi si večer sundáváme trička a vyrážíme na silniční výlet. S tou výbavou na 3:23, co v ní byla, jsem ztratil tu správnou jízdní stabilitu. Pak jsem si koupil 73z s Muncie a 3:73… Teď mi taxi tolik nevadí.
Cary a Paula Z. To, že to táhneš výš, mi nevadí. Mám čtyřstupňovou Muncie a převodovku 4:11. Miluju, jak to na dálnici křičí, obzvlášť když šlápnu na plyn na 50.
Lee Glasscock
Cary a Paula Z. Já jsem jel 4:10, ale moje je šestistupňová. Ale moje je stavěná LT1.
Lynn Shelton
3,73 s speciálně postavenou 700R4 a BBC. Pokud jedete po dálnici, jízda za 4:10 s s převodovkou 350 udrží otáčky docela vysoké. Nic tím neublíží, protože to byla převodovka, kterou jsme mívali koncem 60. a začátkem 70. let. Máš hezké auto. Černá a zlatá vypadá dobře. Pokud s tím někdy chceš jezdit po dálnici, tak 3,08 by bylo nejlepší.
Steve Wilson
Jezdím za 3,91 a jede to skvěle.
Timothy Promin
3,73, v mém 70. ročníku s konečným převodem 1:1 u th350. Kdybych to měl udělat znovu, tak 3,08 nebo 3,55.
Chris Pangborn
Mám čtyřstupňovou převodovku s 3,83 taktními převody, 3,08 převodů je teď na dálnici dobrá, ale od rozjezdu musím trochu jezdit se spojkou a chci jet s 3,55 převody.
Myslím, že já mám 3,73, ale táta si myslí, že má 4,10, protože otáčky byly vždycky tak vysoké, když jsem měl TH400. První majitel z ní dělal dragster. Loni jsem tam nainstaloval 700r4 s vysoce výkonným čerpadlem. Miluju to. Posledních 7 let z ní zase dělám královnu ulic.
Mám 3,73, jedu 112 km/h = 3300 ot./min
Scott McIntyre
3,73 s převodovkou 700r4
Mike Killgore
383 taktní motor postavený pro vyšší otáčky. Turbo 400 a převody 3,73. Rychlé auto, ale na dálnici má vyšší otáčky. Ale po dálnici moc nejezdím. Jel jsem s jiným motorem se stejnou sestavou, jen s 3,42. Myslím, že je to dobrý poměr pro dálnici a brzdová světla k brzdovým světlům. Prostě přidejte více výkonu.
Měl jsem 79 4stupňovou převodovku s 3,42 a 100 km/h je to pohodlné, ale pomalé. Můj kamarád 79 automat s 2,8 rychlostmi jede pěkně při 100 km/h.
David Kenderdine
Rozjezd Lee Taylora je ale asi na nic. 3,73 je dobrý poměr pro točivý moment v nízkých otáčkách, aniž by se příliš ztrácelo ve vysokých otáčkách. 4,11 by bylo lepší na okruh, ne tolik na dálnici.
Arthur Lacalamita
Lee Taylore, motor se bude točit kolem 5000 ot/min při dálniční rychlosti. S 3stupňovou automatickou převodovkou.
Michael Dignan
Možná, když použijete 20" vysoké pneumatiky. Pneumatiky 4,56" a 26" mi s th400 dovolily asi 4300 ot/min při asi 70 otáčkách. 3,73 je skvělé pro všestranné použití.
Rich Sousa
Arthur Lacalamita Jezdím s 4stupňovou Muncie za 4:11 a s pneumatikou o výšce kolem 26 palců, při 120 km/h se netočí do 5000 otáček, ale do 3100 až 3200.
Lee Taylor
ne s 2,8 rychlostním stupněm.
Rich Wheeler
Příliš mnoho proměnných, dobrá silniční výbava 3,42 3,55 3,73, stále na dálnici 3,23.
Craig Flatt
4:11 rychlostí a 700r4 s uzamykáním 5. rychlostního stupně. 3,73 je ta, s kterou se dá alespoň jezdit po dálnici
Darryl Lake
3,73 s 5stupňovou převodovkou
Randy Walker
Do svého 79 jsem nainstaloval rychlostní stupeň 3,42.
Rusty Field
3,55 je skvělý převod pro třístupňovou automatickou převodovku, je dobrý při rozjezdu a ne tak špatný na otáčky motoru na dálnici
Roger Harper
Můj rok '78 byl s 3,73, byla tak akorát. Jednou jsem si koupil Chevelle z roku '65 a měla 4,10, což bylo na každodenní ježdění trochu moc.
Earl Marsh
Měl jsem 3,73 posi v mém Camaru z roku '70 s th350, jezdil jsem takhle, nikdy jsem neměl problém, moje s10 měla 3,42 a taky to bylo dobré.
Dan Paige
Radši si pořiď 700R4
Kevin Russello
3,73. Já jsem si pořídil 73 s 383 th350 3,73. Jen si nemysli, že to bude auto na dálnici. Je to na ježdění po městě.
Mike Francis
Můj 79 má tovární 4stupňovou převodovku. S převodovkami 3:73. Koupil jsem si nový 80 a měl 350 s 3:42.
Mike Oliver
Moje 79 má tovární převodovku 3;73 se čtyřstupňovou převodovkou. Možná půjdu na 3:90 nebo 4:10, když se mi povede zadní kolo.
Todd Bridges
Jedu 3,42...
John Guthrie
3,73 při 65 mph je stejné jako 3,55 při 70. Nikdo neříká, že musíte jet 70.
David Clark
Právě jsem přešel na 3,73 v mém roce 79.
James Sipiczky
Mám radši 3,73 než 4,10 pokud nechcete tahat pařezy.
Brandon Tracy
Pro pouliční auto, hlavně pro jízdu 3,73
Kevin W. Petre
Ikonická sada 4,33 s převodovkou a jede docela dobře.
Robert Gonzalez
3,73. Celý den.