Příspěvky od odpoledne 10. ledna 2014 až do podvečera 12. ledna 2014
74. Re: 12. 01. 2014 - 18:50
Trinom (72):73. Re: 12. 01. 2014 - 15:37
TransAm 79 (69):Je možný najít v e-shopech specifikaci API SG nebo SJ, ale pak ti přijde stejně SL. Většinou kupuju Shell nebo Valvoline a v roce 2004 bylo na obalu napsáno SJ, teď už SL, ale na některých E-shopech pořád uvádí staré označení ač posílají olej vyrobený podle novější specifikace.Chevrolet Blazer K5 Silverado 1986 5.7 L.
72. Re: 12. 01. 2014 - 15:32
TransAm 79 (69): Jestli máš na mysli tohle - http://ecat.elit.cz/XT-Silver-15W40-XT-XT-13-5/005JlJFRlBBR0U9QXJ0aWNsZUJyb3dzZXImVE5WPTQxOTQ3JlRUPTEwJlRUYWI9RmFsc2UmUGFydERldGFpbElEPVhUIDEzLTU= tak mi to přijde stejný, jako ten Cinol, co jsem posílal předtím. Asi do červenýho vezmu ten Cinol a nebudu to dál řešit. Poštovný maj při dvou baleních zadara, tak mě nemusí ani trápit, že to nemám tady v Brně. Stříbrnej ho prozatím asi dostane taky a po výměně vačky a zdvihátek s rollerama dostane něco lepšího.Thunderbirds Are Go
71. Re: 12. 01. 2014 - 15:31
Wiliam (70):jo ted jsi to trefil!Presne o tomhle vi v USA dilnach uplny hovno!Vi jakej olej do ceho(nemusi resit nahrazky) ale jinak proc ten olej a co v tom je ...to asi ne.I kdyz znam mozna tak dva lidi co rozumi mozna i tomu...ale myslim ze mi jen reknou jakej olej a kde pouzit;-)70. Re: 12. 01. 2014 - 15:27
cirus (67):Prosimtě ty jsi v tých USA, nemůžeš tam zaskočit do nějaké hodně vyhlášené dílny kde dělaj motory, hlavně V8 jak starší tak trošku novější a zjistit od toho nejpovolanějšího jak řeší to že výrobci olejů snižují obsah P a ZN (ZDDP)? Viskozita nás nezajímá, jen to stálé snižování fosforu a zinku. A pak nás poinformovat?Chevrolet Blazer K5 Silverado 1986 5.7 L.
69. Re: 12. 01. 2014 - 15:04
Trinom (44): V Elitu jsem sehnal olej specifikace API SF/CC.67. Re: 11. 01. 2014 - 17:59
Mirek (65): jo koukam na to a ,,SAE,, je presne to co jsem psal...tam bi mela viskozita odpovidat USA vozum...ale ktere oleje v EU maj SAE?Mam pocit ze ty pro VW ne...nebo jo?To spis budes vedet ty...rikam ja se ptam!(nez se znovu do mne pustite;-)66. Re: 11. 01. 2014 - 17:56
Mirek (65):ja ti nevim ,ja se spis ptam...nedavno jsem mel pasata(jen jako prekupnik;-)) a menil jsem olej.Jasne ze olej jsem koupil pro VW a normalne volnym okem byl ridci a vic ,,tek,, nez olej co mam do GM vse 10-30 ....65. Re: 11. 01. 2014 - 17:44
cirus (63): A jak to je teda s olejem SAE30? To znamená, že musíš počkat, až bude +- 20 stC, pak to natočit, počkat, až to ohřeješ na provozní teplotu a nijak to dál moc nezatěžovat, aby si to udrželo mazací schopnosti?privbox@seznam.cz tel: 603510691
64. Re: 11. 01. 2014 - 17:16
ford62 (61): Asi budeš silně překvapenej, ale olej se nechová při tuhnutí jako voda. Jeho viskozita klesá zvolna. Jestliže je bod tuhnutí u oleje minus osmnáct, auto při minus deseti nenatočíš. Je pravda, že když se podívám z okna ven, polární zima tam není. Ovšem teploty kolem minus pěti šesti pod nulou motor s olejem 20W50 učiní téměř nenastovatelnej a minus deset to jistí naprosto dokonale, byť se ve tvejch tabulkách teoreticjy hovoří o minus osmnácti. Tolik k číslům a teoriím. Co máš dále v repertoáru za teoretické rady?Nema sice dobrej motor, zato ma spatny brzdy!
63. 11. 01. 2014 - 16:41
docela bych jsi chtel ujastnit jednu vec.Podle mne oznaceni treba ,,5w-20 ,, neuvadi viskozitu oleje ale jen jeho tepelnej rozsach pocas ktereho si zachovava viskozitu dannou vyrobcem a SPECIFIKACI! Takze predstava ze olej do VW bude za studena pri 10w-30 stejne hustej nez beznej USA olej je docela spatna...to mozna (+-) platilo pred (+-)30ceti lety ale dnes rozhodne ne!60. Re: 11. 01. 2014 - 15:50
ford62 (55):Chápu to teda dobře, že problémem výrobců olejů je stále snižování zinku a fosforu?Chevrolet Blazer K5 Silverado 1986 5.7 L.
59. Re: 11. 01. 2014 - 12:49
BigTwin_Jirka (58): radši si svý "českomechanický bláboly" nech až k tomu pivu :-) Sakra letos už to musíme realizovat :-) Jen aby mi ta plečka s M7ADSIV v motoru do těch Klatov dojela... :-)privbox@seznam.cz tel: 603510691
58. Re: 11. 01. 2014 - 10:02
Mirek (57): Pánům teoretickejm badatelům bych doporučil taktéž se věnovati takovejm né teoreticky významnejm maličkostem, jako jest bod tuhnutí u tohoto jinak skvělýho Racing oleje. To, že olej při -18°C tabulkově tuhne vůbec neznamená, že nebude při -10°C tak ztuhlej, že nepůjde otočit motorem.Nema sice dobrej motor, zato ma spatny brzdy!
57. Re: 11. 01. 2014 - 08:56
Trinom (56): moc nad tím bádáš... :-) uvědom si, o jakej mechanickej pohyb se v případě vačky a zdvihátka jedná a jestli má nějakou souvislost s emisema...privbox@seznam.cz tel: 603510691
56. Re: 10. 01. 2014 - 23:57
ford62 (55): Asi budu potřebovat přesnější vysvětlení. Proč zrovna 20W-50? To auto nebude jezdit nikde na okruhy, kde by hrozilo přehřátí.Thunderbirds Are Go
54. Re: 10. 01. 2014 - 21:28
ford62 (53): Nějaký důvod, proč brát viskozitní třídu 20W-50? Co se dívám na stránky výrobce, tak dělají i VR1 10W-30.Thunderbirds Are Go
52. Re: 10. 01. 2014 - 18:57
Trinom (49):já říkám pořád,že castrolem edge RS(dříve jen RS) 10W-60 se nemůže nic pokazit u žádnýho auta.A hlavně z výfuku cítíš,že je to opravdu syntetika,žádná jiná takhle cítit není.Kup to a motor můžeš honit a olej nedostaneš do situace,aby se začal trhat film,nedej bože připalovatmamut-dobrĂ˝ sluha,zlĂ˝ pĂĄn...
51. Re: 10. 01. 2014 - 18:52
ford62 (50): Proč nechceš doporučit? Pokud bych stál o kontakt a ne o PR, tak si najdu kontakt na někoho z VŠChT, nebo jinou seriózní osobu znalou oboru. Jak jsem psal, ten článek se mi příčí a působí na mě, jen jako reklama jmenovaných firem. O takovou neobjektivní radu nestojím. Možná se pletu, ale nejsem sám, na koho to tak působí.Thunderbirds Are Go
49. Re: 10. 01. 2014 - 13:58
petrklm (47): Tak jsem si dal trošku práce a přeložil jsem ti dvě (dle mého názoru) nejpodstatnější pasáže.Thunderbirds Are Go
Podpora rozvoje (reklama)
(c) 2005-2013, USMotors
Při potížích napiste na info@usmotors.cz)