Příspěvky od počátku až do rána 16. července 2022
20. Re: Kopání / cukání, rosení 16. 07. 2022 - 07:15
Butterfly (19): Abych to uvedl na pravou míru, já tomu tolik nerozumím. Kamarád co auta dělá mi to vše takhle doporučil, protože s tím ci tam bylo dřív ( sériový 2bbl Motorcraft) to auto nejelo, chcípalo atd. Emisní systémy jsou pryč a rozdělovač je nový elektronický. Na motoru se ale žádný modifikace v podobě ventily, hlavy, vačka atd nedělaly no. Nechal jsem si poradit od lidí co si auta staví a tam jsem důvěřoval, že to je vše OK.Ford F-250 1981 5.8l 351m Ford Thunderbird 1970 7.0l 429 cui // Chevrolet K20 6.6l 1979
19. Re: Kopání / cukání, rosení 16. 07. 2022 - 02:58
tomasbdrk (17): Já nerozporuji nějaké tabulky a ani tu 750ku. Jistě je možné ji na takovém motoru použít, ale ne v základní konfiguraci. To sériový motor nepobere. Vždyť do toho cpeš skoro dvojnásobek toho, na co je ten motor postaven a nastaven. On je na tu velikost karburátoru celkem jednoduchý vzorec na výpočet. Někde to mám založený a teď nahonem to nenajdu ve svý literatuře. Ale na netu to jistě bude dohledatelný. Ty tabulky Ti řekly, že tam tu 750ku můžeš nasadit. OK. Ale už neřeknou, že potřebuješ jinou vačku, event. jiný hlavy s většími ventily apod. To jsi jen nakoukl na začátek, ale dál jsi už nepostoupil. Na to navazují zase další tabulky. Nelze říci "A" aniž by nenásledovalo to "B". A těch "B" je zatraceně mnoho variant !18. Re: Kopání / cukání, rosení 16. 07. 2022 - 02:24
Bob Ash (16):Dvoubarrel nebo čtyrbarrel není problém. V sérii fungují oba stejně. Jde o to, že cpát na sériový motor větší karburátor jaksi postrádá smyslu. Jen do toho teče víc paliva, který ten motor neumí zpracovat. Pokud to nějak nastavíš( a už jsem napsal, že takto máš daleko menší prostor s tím něco udělat), tak to stejně nejde uspokojivě a motoru spíše škodíš. Nespálené palivo končí v oleji. Už jsem měl na opravu pár motorů, který měly díky takovéto eskapádě chycený ojnice nebo dokonce protočený šály. Nebo téměř doslovně tekl benzín z výfuku. Pokud se nemýlím, tak je řeč o 351 od Fordu. Ta 390 tam také bývala. Záleželo na specifikaci. Blbě laditelný to není. Respektive, pokud se pouštíš do nějaké výkonnostní úpravy, vždy je něco za něco. Jde o to co očekáváš a jak daleko chceš zajít. Pokud to chceš více krmit, musíš také počítat, že to víc nabrané musí jít někudy ven a také to musí umět uvnitř motor zpracovat. Pokud chceš aby to letělo nahoře, ztrácíš spodek a rovnoměrný volnoběh. Vždy je to o nějakém kompromisu.17. Re: Kopání / cukání, rosení 15. 07. 2022 - 22:34
Butterfly (15): S kamarádem jsme to dělali a podle nějakých tabulek na tu 5.8 sedí 750 když je prý 4 komora. Měnili jsme i sání samozřejmě atd. Jako není to furt seřízený pocitově a to vč. předstihu. Žere a nejede :-D Musí se to doladit, trochu mě to sere. Může být problém i ve vakuu, ale to by mělo být dle měření v pořádku.Ford F-250 1981 5.8l 351m Ford Thunderbird 1970 7.0l 429 cui // Chevrolet K20 6.6l 1979
16. Re: Kopání / cukání, rosení 15. 07. 2022 - 13:13
Butterfly (15): Standard na pickupový 390 byla dokonce dvoukomora, ne? Já to měl v Galaxii právě s dvoukomorou a když jsem řešil nějaký ladění, tak z toho vycházelo, že než by začalo dávat smysl na to dávat i jen šestistovku, tak by se v tom motoru musela poměnit děsivá spousta věcí, protože zrovna 390 (kterou bych v tý F-250) čekal je hrozně blbě "laditelná".Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
15. Re: Kopání / cukání, rosení 15. 07. 2022 - 07:12
tomasbdrk (14):OK. Jen mě zaráží ten karburátor. 750ka je poměrně už na hraně, pro sérii. To z toho děláš už průtokáč. Pokud tedy nemáš nějaké úpravy, které by odůvodňovaly tak velký karburátor. A notně si tím zůžuješ prostor pro nějaké optimální naladění.Standart je kolem 400-500cfm. Jen aby pumpa stíhala krmit. Ale i tak ten příděl motor jen stěží plně zužitkuje. Pak mohou být problémy někde úplně jinde. Motor a převodovka jsou spojené nádoby. Jak jedno nejede optimálně, tak hapruje i druhé.14. Re: Kopání / cukání, rosení 14. 07. 2022 - 09:38
Butterfly (13): Musím zajet na diagnostiku no. Jinak karbec mám nový Edelbrock 750 cfm s veškerým pákováním, ale ten plyn na 351m je chycenej blbě k bloku a musí se to předělat, ale to je v plánu 😄 Teď by tam byl na volno a chycený jen na páku na karbecu.Ford F-250 1981 5.8l 351m Ford Thunderbird 1970 7.0l 429 cui // Chevrolet K20 6.6l 1979
13. Re: Kopání / cukání, rosení 12. 07. 2022 - 07:51
tomasbdrk (9):Tak, pokud tu almaru sundáš, tak není o čem debatovat. Repase. Po těch letech jí to jen prospěje. S hydrákama to není zase taková trága, jak píše Cirus, i když svou pravdu také má. Stát se to může, že natrefíš na shit. Ale to by se pak nemohlo raději dělat nic, s takovým přístupem. Také občas kápnu na nepodarek nového dílu. Almaru svěř odborníkovi.12. Re: Kopání / cukání, rosení 11. 07. 2022 - 21:44
cirus (10): kardan mám úplně novej vč. křížů. Vibrací nebo tak jsem si nevšimnul za jízdy. Přijde mi to v pohodě. Jinak co se týče těch otáček, tam ještě řeším na karbecu že se mi nevrací úplně 100% plyn občas, nevrátí se úplně, tak to může dělat i tohle. Když přidám plyn na karburátoru a vrátím to ručně tak je to v pohodě. Musím to tam přepákovat. Je to alchymie no😄Ford F-250 1981 5.8l 351m Ford Thunderbird 1970 7.0l 429 cui // Chevrolet K20 6.6l 1979
11. Re: Kopání / cukání, rosení 11. 07. 2022 - 19:03
tomasbdrk (8):,, Při startu jsou otázky nižší, pak po jízdě, když zastavím, tak mi podle zvuku přijdou vyšší.,, neco je spatne kdyz to mas naopak10. Re: Kopání / cukání, rosení 11. 07. 2022 - 18:34
tomasbdrk (9):,,ale kamarád řikal,, tak hlavne NEVER TOMU CO RIKAJI ,,KAMARADI,,! Pokud neni schopen zmerit tlak na hydromenici tak ho k tomu ani nepoustej...nejhorsi mechanici jsou ,,menici,, Muze se ti stat ze dostanes ,,repasovanej,, hydromenic horsi nez mas(ani nechci vedet jak se ,,repasuji,,) mimochodem ,,cukani,, delaj nejcastej kardany,diferaky a silenbloky. Co mereni toho oleje...delas to spravne?9. Re: Kopání / cukání, rosení 11. 07. 2022 - 08:21
Butterfly (7:) No chtěl jsem jen nechat přetěsnit tu převodovku, ale kamarád řikal, že když už to půjde celý ven, tak by bylo lepší tyhle špatný věci, i ten hydrák, prostě vyměnit, ať mám klid a nemusí se to třeba zase za půl roku vyndavat znovu. Jinak to cuknutí není podle mě velký. Zažil jsem pořádný kopnutí převodovky a tohle je dobrý si myslím :D ale asi zajedu někam na diagnostiku raději.Ford F-250 1981 5.8l 351m Ford Thunderbird 1970 7.0l 429 cui // Chevrolet K20 6.6l 1979
8. Re: Kopání / cukání, rosení 11. 07. 2022 - 08:19
Mirek (3:) Otáčky bych zkontroloval, ale nemám ve Fordu otáčkoměr :D Při startu jsou otázky nižší, pak po jízdě, když zastavím, tak mi podle zvuku přijdou vyšší.Ford F-250 1981 5.8l 351m Ford Thunderbird 1970 7.0l 429 cui // Chevrolet K20 6.6l 1979
7. Re: Kopání / cukání, rosení 11. 07. 2022 - 08:14
tomasbdrk (1):Pokud musíš dolívat, tak to rosení je asi trochu větší. Tedy pokud víš, jak měřit hladinu oleje v automatu a kolik jej tam skutečně je. To gufero u hydráku bych nepodceňoval. Těsní čerpadlo oleje. Pokud to cukne při přechodu na D tak jsou tam už větší vůle. Jak na lamelkách tak na pásové brzdě, eventuálně na bubnu(koši). Někdy se rozpadne nebo probrousí nějaká podložka a pod. Nic netrvá nebo není nové věčně. Těžko posoudit to cuknutí. Už jsem tady měl káru, která při přeřazení na D cukla tak, že i poskočila. Jezdí tak už 20 let. Ono to cuknutí také může znamenat zvětšené vůle v řetězci pohonu, od almary až ke kolům. Ono, než se ta almara opře, tak se vše pootočí a než to dojde až ke kolům, tak ty vůle vytvoří dostatečnou prodlevu na to cuknutí. V záběru( na další kvalty) pak logicky almara necuká.6. Re: Kopání / cukání, rosení 10. 07. 2022 - 23:16
tomasbdrk (1):hydromenic je to posledny co na prevodovce odejde...nicmene diagnostikovat to neni problem(meri se tlaky oleje) nicmene pokud vim tak ,,problemy,, s nim mel za existenci tohodle fora jen jeden nejmenovanej clen;-) A menit ho pokud neni vadnej je nesmysl5. Re: Kopání / cukání, rosení 10. 07. 2022 - 23:12
Mirek (3):jako jo ale nas novej clen by pravdepodobne potreboval spis navod na mereni hladiny toho oleje;-)Ale treba se v nem mylim...coz se mi posledni dobou stava casto;-/4. Re: Kopání / cukání, rosení 10. 07. 2022 - 23:10
Layton (2):naprostej souhlas ale venoval bych pozornost vete ,, Pro jistotu občas doleju trochu oleje a pak se cukání zklidní.,, mam ti pocit ze ,,tam bude pes zakopanej,,;-))))3. Re: Kopání / cukání, rosení 10. 07. 2022 - 23:08
tomasbdrk (1): Zkontroluj, kolik to má na volnoběh otáček, to za prvé.privbox@seznam.cz tel: 603510691
2. Re: Kopání / cukání, rosení 10. 07. 2022 - 19:17
tomasbdrk (1): Budeš mít nejzdravější almaru z náš všech, protože bude mít stále přísun nového neojetého ATF :-D... Umeni zit spociva v tom, umet se vcas rozhodnout, na co se driv vys*at ...
1. Kopání / cukání, rosení 10. 07. 2022 - 16:21
Ahoj! Mám dotaz ohledně převodovky C6 ve Fordu F-250 1981. Převodovka "překvapivě" rosí mezi motorem a převodovkou. Z parkingu na D vždy trochu cukne, ale za jízdy řadí plynule . Pro jistotu občas doleju trochu oleje a pak se cukání zklidní. Pak když vyteče, zase začne. Není to žádný brutální kopnutí, fakt jen cuk. S kamarádem jsme usoudili, že to asi bude načatý hydroměnič. Chci se zeptat - jak dlouho s tím takhle můžu jezdit abych tím něco nepoškodil? Nechce se mi teď upřímně do toho investovat, plánuju to na podzim přetěsnit a dát tedy asj nový hydroměnič 😄 Případně - máte s někým dobrou zkušenost s repasí převodovky C6? Díky.Ford F-250 1981 5.8l 351m Ford Thunderbird 1970 7.0l 429 cui // Chevrolet K20 6.6l 1979
Podpora rozvoje (reklama)
(c) 2005-2013, USMotors
Při potížích napiste na info@usmotors.cz)