Příspěvky od odpoledne 23. prosince 2008 až do odpoledne 15. března 2009
40. Re: Dotaz na lak 15. 03. 2009 - 17:12
Cámo (39):nejspíš je to blbej nápad, neproveditelnej, ale co nastříkat komaxit, vypálit a potom ty dostupný plochy obrousit a přeleštit? Asi by se pak komaxit od těch hran loupal...Ford - auto pro ty, co se niceho neboji. Sralbotkove voli jinou znacku :-)
39. Re: Dotaz na lak 15. 03. 2009 - 16:35
xjohny (38):nic:-) to by bylo nákladné a jestli by to vůbec někdo dělal...leští se jen plochy dostupné38. Re: Dotaz na lak 15. 03. 2009 - 13:23
Cámo (37): A co s těma vnitřkama mezi žebrama?"i personaly hate flowmasters. EVERYONE and there grandma has them around here..."
37. Re: Dotaz na lak 15. 03. 2009 - 10:47
xjohny (35):hmm..já bych to nepískoval..klasické strojní leštění by bylo nejideálnější:-)36. Re: Dotaz na lak 14. 03. 2009 - 21:21
xjohny (35):není pískování jako pískováni,lze pískem,jedlou sodou,kombinace sody a drcených ořechových skořápek...povrch po pískování může být i velmi jemný,jako po vybroušení pod vodou,nicméně i hrubý povrch lze vyleštit,jen v něm bude vidět ta povrchová strukturazatim jen teoretik...od 21.11.08 praktik :)
35. Re: Dotaz na lak 14. 03. 2009 - 20:44
bolekkrutor (34): Díky za rady. Asi si nechám ukázat, jaký odstíny komaxitu dělají a uvidim. Každopádně, pokud se to kolo nechá opískovat, jde potom ještě vyleštit?"i personaly hate flowmasters. EVERYONE and there grandma has them around here..."
34. Re: Dotaz na lak 14. 03. 2009 - 19:22
xjohny (32):jinak u toho komaxitu je to dost o tom,kdo to stříká,ona pec-vypékání se do značné míry podíli na slití laku,ale když to nastříká nějaké hovado,tak to ani ta pec nezachrání...já si takhle nechal dělat ráfky na kolo,bylo to za pusu,ale ten kdo to stříkal...vrstva barvy značně nerovnoměrná,bočnice ráfku nabyla tolik,že je problém obout plášť...zatim jen teoretik...od 21.11.08 praktik :)
33. Re: Dotaz na lak 14. 03. 2009 - 19:19
xjohny (32):jj tohle by podle všeho měl být komaxit,jen se mi tam moc nezamlouvá ta "hrubá" metalíza,tedy kousky perleti v té barvě,to pak přímo bije do očí,že je to stříklý...zatim jen teoretik...od 21.11.08 praktik :)
32. Re: Dotaz na lak 13. 03. 2009 - 15:57
Nikdo zřejmě neví odpověď na můj dotaz, tak se to pokusím zjednodušit :)"i personaly hate flowmasters. EVERYONE and there grandma has them around here..."
31. Re: brusna pasta 3M 13. 03. 2009 - 15:31
vichron (30): NZ :)... Umeni zit spociva v tom, umet se vcas rozhodnout, na co se driv vys*at ...
30. Re: brusna pasta 3M 13. 03. 2009 - 13:52
Layton (29): diky29. Re: brusna pasta 3M 13. 03. 2009 - 13:43
vichron (28):... Umeni zit spociva v tom, umet se vcas rozhodnout, na co se driv vys*at ...
28. brusna pasta 3M 13. 03. 2009 - 13:33
zdravim, byla mi doporucena brusna pasta od 3M 9374 na obnoveni zvetraleho laku a potreboval bych prodejnu v Brne nebo nejaky e-shop. google zatim moc nepomohl :o(27. 12. 03. 2009 - 18:51
mne by uplne stacil tip na tu renovaci kol a vylesteni... :)26. Dotaz na lak 12. 03. 2009 - 17:01
Mám takový dotázek na znalce laků a lakování, rád bych ty origo Alu kola dal do nějaký barvy."i personaly hate flowmasters. EVERYONE and there grandma has them around here..."
25. 09. 01. 2009 - 19:00
Ještě jeden trik.Při broušení pod vodou je dobré si do vody dát nějaký saponát.Broušením voda "nabublinkuje" a tolik nestéká po nakloněném povrchu,tedy člověk nemusí tak často smáčet:) Dnes poprvé odzkoušeno a funguje to super.zatim jen teoretik...od 21.11.08 praktik :)
24. Re: Re: 23. 12. 2008 - 22:09
Karel75 (23):Ta hadice je v podstatě ideální,nebo stačí mít kýbl s vodou a ždímat si na broušené místo vodu z houby.Spousta lidí má "zlozvyk" namáčet do vody přímo smirek,lze to,ale vodu si takto brzo znečistíš a je třeba ji měnit...zatim jen teoretik...od 21.11.08 praktik :)
23. Re: Re: 23. 12. 2008 - 20:58
bolekkrutor (22):To je vyčerpávající,(myslím vyčerpávající jako vyčerpávající, ne vyčerpávající jako vyčerpávající), měl bys o tom napsat knihu....Ještě by mě zajímalo, jak se prakticky docílí toho průběžného smášení vodou. Nechat na to čůrat vodu z hadice, dole mít káď na zachytávání?22. Re: Re: 23. 12. 2008 - 14:16
bolekkrutor (21):Ještě trochu zpřesním tu část,"kterak P400 na tvrdší podložce nemá tolik tendenci srovnávat větší nerovnosti" myslel jsem to dobře,ale napsal špatně...zatim jen teoretik...od 21.11.08 praktik :)
21. Re: Re: 23. 12. 2008 - 14:01
Karel75 (18):Jedeme dál...Takže pokud na autě nejsou nějaké dramatické nerovnosti,myslím by bylo dobré postupovat takto.První antikorozní nástřik,na něj poctivá vrstva stříkacího tmelu,ideálně alespoň trochu jiného odstínu od první antikorozky kvuli kontrole probroušení.Jak vidíš,že jsi se probrousil k jinému odstínu(antikorozce)přestat na tomto místě brousit.Pokud jsou větší nerovnosti tak překytnout a zatím bez kontrastní látky na hrubo brousit ale už pod vodou smirkem P150-240 přijde na to,jak moc je povrch nerovný.Pokud je relativně dobrý,snažím se brousit spíš jemnějším smirkem protože si následně ušetřím práci.Po prvním přebroušení na hrubo přijde po důkladném osušení další vrstva šprickytu.Tady již není potřeba taková vrstva,ale dá se třeba lokálně zvětšit,většinou je třeba přez kytovaná místa.Tady už nastává chvíle pro kontrastní látku Motip matt black,kdy stačí celý povrch jen jemně zaprášit do černa.Je potřeba mít smirek na poměrně tvrdé podložce-(osvědčila se kombinace materiálů dostupných v Brně třeba v Karsu-jednak mikroporézní pryž-stejná jako se používá u zednických hladítek a pak tvrdá guma z jedné strany hladká a z druhé vroubkovaná co se používá jako "otři nožku o rohožku"-tu tvrdou slepím vroubky k sobě a na toto ještě min 1cm tlustou mikroporézní pryž-dvě různě tvrdé strany mají svůj význam,na hrubší smirek do P400 používám stranu tvrdší,která nemá tolik tendenci kopírovat povrch a tím pádem nesrovnávat větší prohlubně a od P400 výš používám měkčí stranu,protože jemnější smirek už nemá tak velký úběr materiálu a jde hlavně o vyhlazení jemných rýh od předešlého broušení hrubším smirkem,navíc už ochutně kopíruje i radiusy-ty brusné podložky jsou potřeba minimálně dvě různých velikostí,jedna velká na rozměr archu smirku,tedy cca 30X10 a jedna menší cca12X7 na složitější tvary-broušení rukou se můžeme dopustit jedině u nejsložitějších tvarů,ale s citem)Přijde na to,jak moc je povrch nerovný,ideálně se dá celý proces zvládnout na dvakrát špryckyt a jednou plnič,ale někdy je potřeba s ohledem na "hrbatější"podklad" špryckyt násobit.Pokud se budeme bavit o ideálním případě,tedy na dvakrát špryckyt,tak jeho druhá vrstva s kontrastním sprejem se bude brousit smirkem P400 na tvrdší straně brusné podložky.zatim jen teoretik...od 21.11.08 praktik :)
Podpora rozvoje (reklama)
(c) 2005-2013, USMotors
Při potížích napiste na info@usmotors.cz)