Příspěvky od počátku aľ do rána 24. ledna 2003
20. Re: Ameriky jsou vyhynulí dinosauři, ale králové silnic 24. 01. 2003 - 09:45
ace2: Anýž, Anýž, teďka jsi mně zaase zklamal. Já Tě začínám podezírat, že jsi si do baziku šel koupit vytuněný BMW a když jsi zjistil, že to nemá přední náhon, omylem jsi koupil Caddyho. Jak můžeš nebýt osloven Křídláky a být osloven novými pseudoauty????????19. Re: Ameriky jsou vyhynulí dinosauři, ale králové silnic 23. 01. 2003 - 20:58
ace2:No prosimtebe to nám tu raději ani neříkej Ty takový zastánce amerického simbolu motorismu a nemáš v lásce to nejlepší co v tá době opustilo továrny GM a v 50 a 60 letech bylo synonimem luxusu a pokroku, no tak to si mě skutečně sklamal. Jo ale jedna věc je pravda a samo že souhlasím ELDO 70 nebo 77 convertible to je opravdu žrádlo.www.cadillac.cz www.odtahovkanonstop.cz
18. Re: Ameriky jsou vyhynulí dinosauři, ale králové silnic 23. 01. 2003 - 19:25
ace2: Kdybych na to měl, tak zapřáhnu toho worldwide šílence, co shání auta po celým světě a přestavuje to pracháčům na míru, a nechal bych si udělat impalu (udělat = především posadit na pořádnej spodek a kola... :-))Rubas nema kapsy...
17. Re: Ameriky jsou vyhynulí dinosauři, ale králové silnic 23. 01. 2003 - 17:52
lenin: Jo to mě křídláci zase až tak osobně neoslovuvou. Jsou to sice nádherná auta s jízda v nich je massage maximální. Nicméně Eldo z druhé poloviny 70. let v convertiblu to by bylo pošušnáníčko :)
Eventuálně Eldorado Brougham z druhé poloviny 50 let. Jenže to je cenově někde u planety Pluto.
16. Re: Ameriky jsou vyhynulí dinosauři, ale králové silnic 23. 01. 2003 - 17:25
MARKUS: Díky, tohle aspekt, který jsem opomněl. Pro mne jsou klasikou 80.tá léta, protoře jsem do nich vstupoval jako jinoch rozum berucí a se zájmem o auta. Takže, když jsem sledoval na Vídni nějaký autoshow v americe a tam představovali Brougham a olds Regency 1979 s nevídaným Dieslovým motorem, připadali mi jako z Marsu. No a jakou jsem měl radost o 13 let později když jsem si to auto koupil, tedy toho Oldu. Když jsem v Praze viděl nějakýho Ramblera, nebo Plymoutha, co tam měly ambasády koukal jsem jak puk. Dneska to beru jako celkem nezajímavý potvory. Pomíjím Camara a Firebirdy, s tím tu proháněli kuvajtští študáci bílý holky odjakživa. Takže je to otázka prvního setkání s těmi auty. Mně ameriky braly odjakživa. Třeba pro Jardu Z. jsou klasický ameriky křídláky, který se mi líbí, ale vyvolávají va mně ten posvátný dojem jako všichni veteráni.15. Re: Ameriky jsou vyhynulí dinosauři, ale králové silnic 23. 01. 2003 - 16:48
ace2:Jak vidí je nás tu většina která se shoduje na to kdy se amerika zlomila ve svém výrobním terndu a začala se orientovat na širší trh v evropě. De facto každé americké auto do 80. let je pro evropana vnímáno a okamžitě řazeno do kategorie CLASSIC což mě velice těší, protože auta evropské provenience z 80 let jsou stále vnímána jako auta stará i když se už nacházejí vyjímky. Věří i tomu ře se v budoucnu najdou firmy které budou replikovat tyto vozy, na tuto dobu se docela těším, doufám že se jí dožijeme. to že se dnešní americké automobilky mění je neodvratitelným faktem a jak říká ACe je tam furt vidět něco z dob minulých, ale mě to opravdu neoslovuje a jak koukám je nás tu povícero. samozřejmě jsem zvědav kam to povede dál a jsem zvědav co se ve státech zrodí, v tom se s Acem shoduji. Nicméně je to tak, že v převážné většine jak tu jsme, všichni potřebujeme citit tu nedokonale spálenou směs z V8 a vůbec sedět, řídit a mazlit se s takovou věcí jako jsou auta o kterých se v této zemi a na tomto kontinentě jen v těch letech snilo. Jen uvádím příkad že když jsem z Cadillacem 60 přijel pro přítelkyni do práce nikdo v okolí neodolal a přišel se podívat, a v tom davu se objevil pán tak kolem 70 let a ten tak nevěřícně koukal a povídal své manželce tak ta auta opravu existovala, povídal mi že je vídával vždy jen ve filmech a vždy si přál se v takové věci svézt, tak jsem je svezl alespoň na parkovišti, tan člověk byl celý bez sebe a moc mi děkoval, bylo ne něm vidět že je opravdu dojatý tím co zažil. Doba kdy se amerika nikterak neliší od evropských přibližovadel mě nikterak neláká. A myslím že všichni jak tu jseme se určitě shodneme že udržovat takové auto pro další generace které taková auta uvidí na srazech to je fak nenahraditelný pocit.www.cadillac.cz www.odtahovkanonstop.cz
14. Re: Ameriky jsou vyhynulí dinosauři, ale králové silnic 23. 01. 2003 - 13:18
ace2: Tak, jsem rád, že jsme se pochopili, teď už se zase můžem respektovat a ty šetři na vlak do Brna.13. Re: Ameriky jsou vyhynulí dinosauři, ale králové silnic 23. 01. 2003 - 11:52
lenin: Hyundai XG je kopií Lincolna LS. Sonata naštěstí TC není podobná vůbec. Jo to mě by nejnovější TC vůbec navadilo stejně tak DeVille. Pro mě to jsou nádherná auta nesoucí stále odkaz na svou historii. To že klasické ameriky jsou prostě ty nejlepší ročníky v automobilovém průmyslu to je jasný. Nicméně nejsem omezen jen na tuto éru. Já myslím pozitivně, těším se na nové modely :)12. Re: Ameriky jsou vyhynulí dinosauři, ale králové silnic 23. 01. 2003 - 10:39
ace2: tak ještě jednou a pomaleji. Auto, který pozbylo atributy, pro který mám ameriky v úctě - např. chromovaný nárazníky- mně prostě nezajímá i kdyby ho vyklepal Bush s Reaganem comprende??? Já se nepotřebuju bavit o nápaditém designu Loncolna Town Car 2000, protože ho z 50 m nepoznám od Hiunaye Sonata. A je tak prošpikovanej elektronikou, že si ho prostě nepořídím11. Re: Ameriky jsou vyhynulí dinosauři, ale králové silnic 23. 01. 2003 - 10:32
FM: Jsi můj člověk. Já bych řekl, že do 20 let se objeví firmičky, který budou drtit Caprice rok 1979, v maloserii z recyklovanejch dílů, stejně jako se dodnes dělá Ford V8 1936, nebo Auburn.10. Re: Ameriky jsou vyhynulí dinosauři, ale králové silnic 23. 01. 2003 - 10:30
capriman: V mnohém s tebou souhlasím, vyrábět auta na jedno použití s malou spotřebou a emisemi, která jsou levná je asi stejně ekologické jako PET lahve. Ta palivová krize vážně hrozí, ale kdyby to bylo tak hustý, jak se prezentuje, dávno už se jezdí na něco jinýho.9. Re: Ameriky jsou vyhynulí dinosauři, ale králové silnic 23. 01. 2003 - 09:54
FM: Já bych sice nešel do ACE2 tak tvrdě, ale taky se mi to nelíbí... to už vážně radši sedana Š1200 :-)Rubas nema kapsy...
8. Re: Ameriky jsou vyhynulí dinosauři, ale králové silnic 23. 01. 2003 - 09:04
FM: No dnes jdu k doktorovi, takže se zkusím pozeptat.7. Re: Ameriky jsou vyhynulí dinosauři, ale králové silnic 23. 01. 2003 - 08:15
ace2: jestli se ti tohle libi tak se di lecit :-)6. Re: Ameriky jsou vyhynulí dinosauři, ale králové silnic 22. 01. 2003 - 20:50
ace2: ale uz nikdy nebudou takovy, jako bejvaly. Nemuzou. Uz nikdy se nebudou delat jednoduchy, obrovsky auta se silene zravejma motorama, ktery jsou tak fascinujici na amerikach z 60. let. Sedesaty leta jsou nejlepsi era automobilovyho prumyslu proto, ze to je vrchol technologickyho rozvoje pred ropnejma krizema, pri kterejch slo vsechno do haje. Neni to jenom o amerikach, i kdyz ty to postihlo nejvic, je to o celym automobilovym prumyslu a do jisty miry o cely spolecnosti. V 60s si lidi se spoustou veci nedelali tolik starosti, proto je to ted tak oblibena doba. Auta z konce 70s a 80s uz nejsou delany s takovym citem pro detail, uz nemaji ten styl, jsou to vetsinou jenom plechovky zamererny na co nejlepsi pomer uzitna hodnota/naklady. Zadnej chrom, zadny RWD, zadny velky motory, zadny karburatory, zato spousta plastu, katalyzatory a nudny tvary.
Dnesni automobilovej design se zase vraci k rozmanitosti, prestava to uz bejt vsechno ot samy jako v 80s a 90s, ale klasicka amerika se vratit nemuze. Bohuzel pokud na tyhle planete chceme prezit, musime trochu uvazovaat, co za sebou nechavame. Poradny americky auto nikdy nemuze bejt ekologicky, protoze tim ztraci svy kouzlo a my nemuzeme vyrabet auta jezdici za 15-20/100. Abych pravdu rek, doufam ze budou klasicky SUV nasledovat sedany co nejdriv, protoze jsou to sice hezky auta, ale kdyz vidim americany, jak po jednom v aute jedou obrovskejma terenakama v zacpe do prace, tak bych je nahnal do socky.
Jedinej zpusob, jak by se mohlo vratit auto stylu klasicky ameriky, je spalovaci momtor na vodik. Pak by bylo vyhodnejsi a ekologictejsi (pri rrozumnym ziskavani energie - napr. termojaderna fuze ..) udelat auto velky, jednoduchy a spolehhlivy, aby vydrzelo 50let, nez delat furt novy. Ale do ty doby se proste budou muset delat ekologicky auta. A rek bych, ze soucasna renesance amerik¨taky nejpozdejc do 20 let narazi naa pruser, kterym bude dalsi palivova krize. V8 jsou krasny, ale za chvili nebudou mit na co jezdit.
A co se tyce posledniho pravyho US auta, tak podle me to slo do haje plynule od 71. Ktera je posledni opravdova, nevim ... Mozna Cadillac Brougham z 90s, mozna uz Camaroo 2nd gen, moznaa Caprice ... Tezko rict. Ale LHS me pripada min americka, nez taa Cortina MkIII,, kterou jsem jezdil. Ty chybel jen vetsi motor nez L4 1600 a ram.
5. Re: Ameriky jsou vyhynulí dinosauři, ale králové silnic 22. 01. 2003 - 20:22
lenin: Jen nebojte další ameriky zase budou. jenom pravda kulatější, ale za to bezpečnější, ekonomičtější a ekologičtějších...
I podle zcela moderního designu se dá jasně poznat odkuď automobil pochází.
4. Re: Ameriky jsou vyhynulí dinosauři, ale králové silnic 22. 01. 2003 - 20:17
alpinus: souhlasím, ale to co dělalo klasickou ameriku amerikou prostě odešlo s posledním hranatým Broughamem1992.3. Re: Ameriky jsou vyhynulí dinosauři, ale králové silnic 22. 01. 2003 - 20:00
lenin:Mě se taky starý americký auťáky líběj, ale dneska už takový auta nikdo a hlavně nikdy nevyrobí, protože dneska auta nejsou přeci od toho aby nám vydržela nějakých 20-30 let, ale od toho aby se kupovala stále nová a nová. Jednuduše mají propočítanou životnost tečka. BUDEME si muset zvykat a né žít v minulosti. Ta doba těch aut už je dávmo pryč (1971 Buick Riviera, 1970 Cadillac Eldorado)2. Ameriky jsou vyhynulí dinosauři, ale králové silnic 22. 01. 2003 - 19:00
Fšici: Ještě k těm novým amerikám. Já mám rád ameriky pro to, že jsou zárukou bezpečí a spolehlivosti. A pro jejich osobitý, až bombastický design. Kdysi někdo ( jak by řekl prof) přišel na to, že na mizerné, klikaté cetsy na téhle Zemi je ideální pevný rám, motor vpředu a pohon zadní nápravy. Protože je to jednoduché a odolné. A ämerický auto je prostě jako kult, jako modla, jako vyjádření toho jejich snu o svobodě, takový že do něj sednu, nahodím ho a přejedu v zátahu celou šestašedesátku. Pohodlně a se vší parádou. Nic se nesmí podělat - tedy vše musí být jednoduché a postaru - karbec, minimum elektroniky, ale s max. pohodlím - automat, klima atd. Prostorná kastle a pořádný nárazníky mne ochrání, ale taky musí vypadat - spousta chromu všude. A interier musí působit pohodlně a měkké sedačky lákat k pohovění - vše pečlivě sladěno s barvou auta a dřeva v interieru. ( která automobilka dnes nabízí imterier vč střechy, všech plastů a koberečků ve škále 20 odstínů??? Když to shrnu - Dneska už se v americe auta nedělaj, teda americký auta. Já se o nich nebudu ani bavit prostě mi nic neříkají V ničem se ani neblíží tomu, proč mám ameriky rád. Víc mne zaujme Gaz 69, nebo ARO než cadillac sts. Jsou to podvody na lidi a retrodesign jim pomůže asi jako tržnicovem hodinkám. Doufám, že se dožiju toho, co chtěl dělat už kdysi Kopáček, že na sraz se nebudou pouštět mimo obravdu perel auta mladší 10 let. Já se nechci na strazu dívat na LHSky a Intrepidy.
Pokud to shrnu, važme si starejch amerik, protože ty auta v týhle kvalitě, tak hezky a hlavně s tou životností už dneska nikdo nevyrobí.
Tak pravil Lenin
1. 22. 01. 2003 - 18:58
Rád bych sem přesunul debatu z vtipů, protože si myslím, že je celkem podstatná, aspoň pro mně. Proto tu kopíruju přízpěvek, kterým jsem ji začal a zajímají mne vaše reakce. počátek debaty je vlastně ve vtipy a fóry.Podpora rozvoje (reklama)
(c) 2005-2013, USMotors
Při potíľích napiste na info@usmotors.cz)