Příspěvky od podvečera 8. prosince 2011 až do večera 9. prosince 2011
49. Re: 09. 12. 2011 - 23:25
Bob Ash (48):jenze tvoje teorie plati jen pokud odpojis diferak!Ten vykon prenasis i kdyz odpojis nahon,akurat ho prenasis opacnym smerem!48. 09. 12. 2011 - 23:12
Běžně používaný "pravidlo" je, že ztráty v hnacím ústrojí jsou 15% (bez ohledu na výkon).Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
47. Re: 09. 12. 2011 - 23:10
Mirek (46): Ty jsi ale vůbec nepochopil, o čem mluvím. Spousta těch ztrát je daná procentem přenášenýho výkonu, nikoliv tím, kolik toho musíš roztočit.Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
46. Re: 09. 12. 2011 - 22:36
Bob Ash (41): ten článek cos nalinkoval teda číst nebudu, nicméně v tom stále malinko plaveš. Oni, pokud tam nejsou vypnutý nebo tam vůbec nejsou kolový spojky, tak se točej nejenom poloosy, ale i kardan i ten řetěz, tedy všechno, co se točí, když ten předek zapneš. Jedinej rozdíl je v tom, že zubová spojka, kterou ten předek šaltruješ, není zacvaklá, ale je axiálně vysunutá ze svýho protikusu. No a s tím protikusem zas točí ty kola. Takže jak píše cirus, je jedno, jestli táhneš, nebo tlačíš, pokud se jedná o energetickou náročnost na utočení toho všeho. Rozdíl 2 litry o kterým tu kdosi psal, je nesmysl, a pokud tam je, tak je příčina jinde.privbox@seznam.cz tel: 603510691
45. Re: 09. 12. 2011 - 22:29
Bob Ash (44):presne takhle jsem jsi to predstavoval;-)44. Re: 09. 12. 2011 - 20:53
cirus (43): No, právě že konstantní nejsou, je to procento výkonu.Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
43. Re: 09. 12. 2011 - 20:42
Bob Ash (42):domnival jsem se ze straty jsou danny rozvodama a prevodama....muj mazor je ze pokud rozvodovka a prevodovka spotrebuje dejme tomu 10-30KW tak te straty budou stejne jak pri motoru 100kw tak pri motoru 200KW.Takze nebudou to % z vykonu ale konstantne straty.Je mi jasne ze to neni uplne presne ale dejme tomu ze stratu u V3S byli 50% ale pokud by tam byl motor jednou tak vykonny tak straty by byli treba jen 30%42. 09. 12. 2011 - 20:21
Znovu jsem poslal 38, někam se vytratila. Jde o to, že ztráty v převodech nejsou konstantní, ale je to určitý procento přenášený síly. Takže i když na roztočení samotnýho (například) kardanu, diferenciálu a poloos (řekněme že uvažujeme odpojitelnej zadek, ale je to principielně jedno) potřebuješ řádově pár set wattů (a kdo ví jestli), tak jejich roztáčením při přenosu výkonu motoru (řádově desítky až stovky kW) ztratíš třeba 10% celýho výkonu - což klidně můžou bejt desítky kW.Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
41. 09. 12. 2011 - 20:15
Abych to ještě rozepsal - pokud vím, tak ztráty v hnacím ústrojí (převodovka, kardan, diff, náprava...) jsou cca 15-20% podle toho, jestli je to automat nebo manuál, někdy se udává 20% u obojího.Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
40. Re: 09. 12. 2011 - 17:48
Bob Ash (38):prvni odstavec OK ,souhlas39. Re: 09. 12. 2011 - 17:32
Bob Ash (37):rozdil bude jen pokud ten predni diferak odpojis od kol(jak uved mirek nize)...pokud ne(drtiva vetsina 4x4) tak ten diferak nahanis porad i kdyz jej odpojis od motoru...Akurat ze ,,netahnes,, ale ,,tlacis,, dle mych skusenosti a dle logiky na spotrebu je dopad minimalni ne li zadny!!!37. Re: 09. 12. 2011 - 17:19
cirus (26): Nedávno tady něco takovýho řešil Mirek (taky to nechápal) a kdosi s Explorerem nebo něčím takovým na to odpovídal, že u něj je to rozdíl asi 2l/100km. On totiž asi bude ve ztrátách na tom hnacím ústrojí předku dost rozdíl podle toho, jestli tím přenášíš nějakou sílu nebo ne, víš? ;)Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
36. Re: 09. 12. 2011 - 09:33
cirus (35): Ram má pravděpodobně mezinápravovej diferák, proto je mu to jedno, jestli má 4pohon na asfaltě, nebo ne.privbox@seznam.cz tel: 603510691
35. Re: 08. 12. 2011 - 23:12
fandak (34):Suburbana mam ale je to 4x2,mel jsem ale dodge Ram 4x4 a ten mel rezim 2x4,4x4 dalnice,4x4 teren, neprislo mi ze bi mu 4x4 dalnice v zatackach vadilo...34. Re: 08. 12. 2011 - 21:32
cirus (33):Tady jsi psal že jsi měl Suburbana ,tak jak nechápeš odpojení předku? My tady máme v Česku i zatáčky,pokud jsi na to už nezapoměl.Jezdit ze Suburbanem na 4x4 na sucho,je dobré tak akorát na rovno.(H)Ve 40 cm sněhu mi stačí samosvor na zadku.Předek zapínám opravdu v extrému,nebo když chci machrovat v kopci,kde všichni kromně SUV stojí.33. Re: 08. 12. 2011 - 21:00
Mirek (32):tohle melo i ARO10 ale co pamatuji tak to neprezilo ani jizdu po meste;-)32. Re: 08. 12. 2011 - 20:54
cirus (31): taky jsem to u Jeepů nepochopil, ale asi je to uživatelsky jednodušší, to víš, by lidi špekulovali nač to tam vlastně mají a mohli by s tím něco vyvést. Ale je to docela odolná věc. Jsem vezl z Klatov po ose F150ku, která měla tyhle spojky natvrdo zalehlý, musel jsem je ohřívat, aby se začaly hejbat a přitom jsem zjistil, že jedna byla na Free a druhá na Lock. Difrák to přežil, ani si nechci představit, co se tam ve 140ti děje....privbox@seznam.cz tel: 603510691
31. Re: 08. 12. 2011 - 20:49
Mirek (30):jo tohle jo,to je jine kafe...ale ja porad premyslim proc soudruhove od Dodge udelali vypinani predni napravy na moji Ramce kdyz jak jsem zjisti je to naprosto k hovnu(nema moznost odpojeni v nabojich kol).A je to ale zaroven jedina vec co se na tom aute kurvi...ze bi bonus pro automechaniky?;-)30. Re: 08. 12. 2011 - 20:45
cirus (29): to řeší tohle:privbox@seznam.cz tel: 603510691
29. Re: 08. 12. 2011 - 19:33
pbkarvina (27):rozdil medzi 2WD a 4WD je mi jasnej(tam spotreba je znat jako dost) ele nechapu rozdil medzi 4WD a vypinatelnim 4WD tim ze u 4WD vypnu predek a udelam z toho jakoby 2WD spotrebu citelne rozhodne nesnizim!Podpora rozvoje (reklama)
(c) 2005-2013, USMotors
Při potížích napiste na info@usmotors.cz)