Příspěvky od dopoledne 10. května 2007 až do večera 10. května 2007
282. Re: Pro inspiraci 10. 05. 2007 - 21:17
fast_rider: největší byl nejspíš tzv. otočný kolový nakladač - nabral asi 4 kubíky, jinak se šífákama jsem neměl nic společnýho, jen jsem vzpomínal na profese, který byly tou dobou nějak "v laufu" :-)Ford - auto pro ty, co se niceho neboji. Sralbotkove voli jinou znacku :-)
281. Re: Pro inspiraci 10. 05. 2007 - 20:56
fast_rider: hm, nejvetsi vec, co jsem ridil, byl Martyho Brougham :) i kdyz vlastne ne, Town Car ma vic asi :)280. Re: Pro inspiraci 10. 05. 2007 - 20:28
petrklm: Šífáci, říkáš? Nojo, žvejakčky, lego, angličáky, to byly časy :)))))John Galt is Satoshi Nakamoto and Bitcoin is our Galts Gulch. --Carl B. Menger
279. Re: 10. 05. 2007 - 20:12
jeniik: Tak kilo bylo asi tehdá hustej balík...John Galt is Satoshi Nakamoto and Bitcoin is our Galts Gulch. --Carl B. Menger
278. Re: 268 10. 05. 2007 - 17:57
Barrichello: ještě k těm dederónskejm cenám - auta byly opravdu levnější a pro díly jsem sám do Drážďan, Pirny a jinam taky jezdil. Opravdu byly. Odvrácenou stránkou věci byly jejich tehdejší pořadníky. Měli v prodejnách vystavený tabule, kde byly uvedený data posledních vyřízených objednávek. Dodneska si pamatuju, že v roce 1979 vyřizovali na Škodovky objednávky z roku 66... lidi sï objednali MB1000, který nedostali, pak proběhla výroba Š100-110, kterou taky nedostali a přišla na ně řada až se Š105-120. Poněkud tristní představa o trhu :-(.Ford - auto pro ty, co se niceho neboji. Sralbotkove voli jinou znacku :-)
277. Re: Pro inspiraci 10. 05. 2007 - 17:51
Barrichello: samozřejmě jsi mohl platit devizama, ovšem přepočítali ti je v děsným kurzu, aby tě správně obrali. Oficiální majitelé marek dostali přesně 1,70 tuzexový koruny, čili toho bonu.Ford - auto pro ty, co se niceho neboji. Sralbotkove voli jinou znacku :-)
276. Re: Re: 10. 05. 2007 - 17:39
Bob Ash: v 76. jsem dal za Š100 42000, 100L byla za 45000. Ale dělal jsem za 2500,-.Ford - auto pro ty, co se niceho neboji. Sralbotkove voli jinou znacku :-)
275. Re: Re: 10. 05. 2007 - 17:28
lenin: jaká? Můj děda kupoval škůdku asi za 45 v '86. Sice socku, ale byla...Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
274. Re: Re: 10. 05. 2007 - 17:26
lenin: to já se jenom chlubím, jak mám dobré auto... ;-)Placaty pikap je nejlepsi ferary!
273. Re: 10. 05. 2007 - 17:21
jeniik: v roce 1970... To už stála 70 i škůdka...272. 10. 05. 2007 - 16:57
Placaty pikap je nejlepsi ferary!
271. Re: 268 10. 05. 2007 - 15:38
Barrichello: Já mám někde ceník - vlastně ano pokud jsem je někomu nepůjčil má svázaný Svět nemotorů rok 64-66.270. Re: 268 10. 05. 2007 - 12:28
Bob Ash: No já přesně nevím, asi to bylo víc, to je fakt, to máš pravdu. I když ceny v NSR byly docela dobré, mám doma pár dobových Auto Motor und Sport z 70. let a když vezmeme tehdejší kurz marky (pamětníci budou vědět přesně, ale tuším že nějak kolem 10,- Kč za marku). Tuzex za to chtěl samozřejmě víc než byla cena v NSR.Camaro IV 3,8 V6 - for sale
269. Re: Pro inspiraci 10. 05. 2007 - 12:23
petrklm: Jistě, toho jelena to už němělo, jinak to auto bylo ale až na detaily stejný. To auto pamatuju ještě i já sám, měl jí jeden náš soused kdysi...Strašně se mi líbil budik MASLO :o))Camaro IV 3,8 V6 - for sale
268. Re: Pro inspiraci 10. 05. 2007 - 12:22
petrklm: co se týče těch cen, pamatuju se, když jsem se bavil s původníma majitelema Renaultu 8, kterýho jsme jeli asi 2 roky zpátky kupovat s bratránkem. Osmička prej stále asi 80.000, Simca brutálně přes kilo (160, nebo tak něco), takže Barykův "Mercedes za kilo" je číčovina - W115 musela na konci 60. let stát tak 250 tisíc... V době, kdy škodovka byla za nějakejch 40...Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
267. Re: Pro inspiraci 10. 05. 2007 - 12:11
Barrichello: hezký články, já to nehledal jinde, než ve svý paměti a moc jsem se nespletl. Volha s jelenem skoncila někdy počátkem 60. let, pak sice vypadala stejně, ale jelena už neměla. O to mi šlo, takový časový určení. O Tuzexu jako zdroji aut bych tu radši nemluvil, protože to fakt nebylo pro normální lidi. Pokud si pamatuju, tak při placení větší částky v tzv. bonech jsi musel prokázat jejich nabytí - musel jsi mít statut devizového tuzemce, což předpokládalo příjem cizí (hlavně západní) měny. Takže především důchodkyně, co jim manžel padnul u Staligradu (poněkud ironické, že?), pár herců a nebo specialistů na cokoliv, kterými se režim pochlubil a byli venku placeni ve valutách. Normální Čech prostě bony ani valuty neměl možnost získat jinak, než u vexláků, což samozřejmě bylo trestný, jako ohrožovaní devizového hospodářství. I když jsi potřeboval 40 bonů na super rifle... Motáš potom několk legálních trhů aut dohromady. Bylo to asi tak: Mototechna byla jedinej prodejce aut, ať už nových a nebo ojetých (ano, i ojetinu jsi musel nabídnout nejdřív Mototechně). Ta pak auta prodávala vlastně na třech trzích, jestli to tak můžu říct. První, nejčastější, byl poukaz. Složil jsi ve spořce prachy na vázaný účet a čekal... rok, dva, pět, deset... pokud jsi nebyl zasloužilý pracovník strany a nebo stachanovec, kteří dostávali tyto poukazy za odměnu. Zaplatit museli stejně, ale nemuseli s penězma, na který nesměli sáhnout, dlouho čekat. Druhý trh vznikl počátkem 60. let (možná i v 59, nepamatuju si to přesně) a to byl tzv. volný trh, kde jsi za příplatek zhruba 25% mohl získat auto dřív, ovšem nesměl sis moc vybírat, většinou šlo o Octávie. Nakonec byl i trh volný s vozy západní provenience (Hillman, Simca, Renault, Fiat...), kde byla poptávka regulována cenou. Ta byla opravdu vysoká, stač si porovnat ceny s tehdejšími výdělky. Naši nebyli žádný socky, ale na vyskakování to nebylo. Táta byl řiditelem jedný stavby ropovodu, jezdil domu jednou za 10 dnů a za to měl 2000,- hrubejch. Matka byla ekonom. náměstkem Okresního stavebního podniku a měla 1400,-.Ford - auto pro ty, co se niceho neboji. Sralbotkove voli jinou znacku :-)
266. Pro inspiraci 10. 05. 2007 - 11:09
http://www.partaj.cz/clanky/ford-anglia-1959-1967-233.htmlCamaro IV 3,8 V6 - for sale
265. Re: 239 10. 05. 2007 - 11:03
custom1: Tak o zabití nevím, ale o tom že se vozili vím naprosto bezpečně.Camaro IV 3,8 V6 - for sale
264. Re: 259 10. 05. 2007 - 11:00
petrklm: Nechci ti kazit radost, ale Volha "s jelenem" (Gaz M21) se vyráběla od roku 1956 do roku 1970. A to už se MB 1000 dělala....Camaro IV 3,8 V6 - for sale
263. Re: 239 10. 05. 2007 - 10:57
Barrichello: Jo, o Nortonech jsem někde něco četl. Vozily se Norton Commando a všichni, co si ho koupili se krátce po koupi zabili...CHEVROLET - The Heartbeat Of America
Podpora rozvoje (reklama)
(c) 2005-2013, USMotors
Při potížích napiste na info@usmotors.cz)