Modely v ČR & SR - Ford
kulaty_pravy_horni.gif (316 bytes)
Ford Explorer 1998
Kategorie
sipka.gif (64 bytes) SUV pro 5 osob
Motory, spotřeba a převodovky
sipka.gif (64 bytes) 4,0 V6 SOHC EFi, 152kW
13,7l/100km
sipka.gif (64 bytes) 4-stupňová samočinná
Poháněná kola
sipka.gif (64 bytes) 4x4
Rozměry (DxŠxV) mm
sipka.gif (64 bytes) 4.813 x 1.874 x 1.801
Bezpečnostní prvky
sipka.gif (64 bytes) ABS, 2x airbag, boční airbagy
Cena základní verze
1.112.000,-Kc (XLT)
1.240.000,-Kc (Limited)

Ford Explorer je dnes již jediným (po oznámení ukončení spolupráce s Nissanem při výrobě Fordu Maverick) off-roadem dodávaným na náš trh pod značkou Ford. 
Na první pohled impozantní Explorer se prodává v jedné karosářské variantě s jedním motorem. Jak lze od vozu tohoto druhu očekávat, nabízí v robustní pětidveřové karosérii (4813 x 1874 x 1801mm) velmi prostorný interiér pro pohodlné svezení pěti osob. 2000 Explorer interierLuxus vnitřního vybavení dokládá elektricky ovládáné centrální zamykání, elektricky nastavitelná sedadla řidiče i spolujezdce, posilovač řízení, kůží potažený volant, nebo klimatizace a tempomat. Objem zavazadlového prostoru se pohybuje od 1136 l do 2254 l při sklopení zadních dělených sedadel. Dvoutunový vůz pohání nedávno inovovaný motor OHC o objemu 4011 ccm avýkonu 205k (152 kW)/5000 ot/min, což vozu umožňuje velmi slušný výkon a  pružnost. Převodovka je automatická s pěti převodovými stupni. Pohon všech kol není stálý, nýbrž libovolně řaditelný.
Zákazník si u nás může vybrat z dvou úrovní výbavy: XLT a Limited. XLT není, jak by se mohlo zdát základní výbavou v pravém slova smyslu, chybí jí pouze kožené čalounění, kompas, šíbr a metalíza. 1998 Explorer LimitedLimited přináší některé změny exteriéru, které podtrhují agresívní vzhled vozu. Navíc si ve verzi Limited odveze vyhřívaná sedadla, kožené čalounění a dřevěné obložení. Jinak je mu nabízen plně vybavený vůz do lehčího terénu, který hravě zvládá při rozvoru náprav 2835 mm a rozchodu kol 1486 mm v předu a 1488 mm vzadu. Explorer zvládne stoupání až 31° a náklon 39°. Nezastaví ho ani velmi hrubý nebo hrbolatý povrch, jeho světlá výška je totiž 167 mm. Pakliže by se musel brodit vodou, bez problémů zvládne i půl metrovou hloubku.
Vydá-li se řidič do přírody, má k dispozici palivovou nádrž o objemu téměř 80litrů benzínu. Ačkoli je to vůz těžký s velkým motorem, kombinovaná spotřeba se pohybuje kolem 13 a půl litru na 100 kilometrů a na stokilometrovou hranici zrychlí za necelých 11 sekund.
Zákazníkům v ČR je prodáván Ford Explorer XLT za cenu 1.112.000,- Kč s šestiletou zárukou proti prorezavění karosérie a za prvních devět měsíců roku 1998 se ho prodalo téměř sedmdesát kusů.

Foto: Ford Company

Autor - Viktor Vlček

kulaty_levy_spodni.gif (315 bytes) kulaty_pravy_spodni.gif (315 bytes)

All rights reserved