|
Chrysler/Dodge/Plymouth Neon |
|
On-Board Diagnostics (OBD) |
Váš automobil je vybaven
počítačovým obvodem, umožňujícím diagnostikovat případné problémy motoru a
jeho součástí. Pokud ve Vašem voze svítí kontrolka „check engine“ nebo
„service engine soon“ (záleží na typu Neonu), měli byste se ujistit, že s motorem
je všechno v pořádku. Pokud by byla nalezena chyba, níže uvedené kódy Vám
prozradí, zda můžete s vozem ještě bezpečně dojet, nebo zda-li byste měli
přivolat odtah a vůz déle netrápit. Chcete-li se tedy dozvědět o případných
problémech vozu, udělejte následující kroky:
1) do pěti
sekund pětkrát otočte klíčkem v zapalování ON-OFF-ON-OFF-ON. Pozor, ON neznamená
nastartování motoru. Je to pozice, kdy se Vám sepne rádio, hodiny a kontrolky. OFF
také není poslední pozice, při níž se Vám lze vytáhnout klíček a zamkne se
volant, ale je to právě mezistupeň mezi LOCK a ON. Jednotlivé stupně od zasunutí
klíčku do zapalování po nastartování jsou tedy: LOCK-OFF-ON-START.
2) po
zvládnutí této procedury začne kontrolka „check engine“ (nebo „service engine
soon“) blikat. Začněte okamžitě počítat počet bliknutí. Právě počet
bliknutí, které zjistíte je číslem kódu. Kódy mají číslené označení od 11 do
65. Nejdříve Vám tedy zablikají desítky, poté je krátká pauza a následují
jednotky. Příklad: blik-blik-blik-pauza-blik-blik znamená kód 32. Poté následuje
buď další kód, pokud je poruch více, nebo kód 55, který znamená konec chybových
hlášení. Hned poté, co zjistíte příčinu problémů, informujte servisního
technika. Učiňte tak v anglickém znění chybového hlášení, kterých přehled zde
uvádíme:
11) Timing belt
skipped 1 tooth or more from initial learned value -or- Intermittent loss of either
camshaft or crankshaft position sensor -or- No crank reference signal detected during
engine cranking
12) Direct battery input to PCM was disconnected within the last 50
key-on cycles
13) No change in MAP from start to run
14) MAP sensor voltage too low
15) No vehicle speed sensor signal
17) Closed loop temp not reached or engine cold too long
21) 02s sensor problem (oxygen sensor), upstream or down stream
22) Engine coolant temp sensor out of range
23) Intake air temp sensor out of range
24) Throttle Position sensor out of range
25) Idle air control motor circuits, target idle not reached (+/- 200),
vacuum leak found
27) Injector control circuit
31) Evap purge flow monitor failure or evap solenoid circuit
32) EGR system failure
33) A/C clutch relay circuit
34) Speed control Solenoid circuits
35) Radiator Fan control relay circuit
37) Torque converter clutch solenoid CKT or park/neutral switch
failure
41) Generator field not switching properly
42) Fuel pump relay control ckt -or- Auto shutdown relay control ckt -or-
No ASD relay output voltage at PCM Fuel level sending unit volts out of range Fuel level
unit No change over miles
43) Multiple/ single cylinder misfire
44) Battery temp sensor volts out of range
46) Charging system voltage too low
51) Fuel system lean
52) Fuel system rich
53) Internal control failure
54) No Cam signal at PCM
55) End of error messages (If you get this only, no errors were
found)
62) PCM failure SRI mile not stored
63) PCM Failure EEPROM write denied
64) Catalytic Converter Efficiency Failure
65) Power steering switch failure
|