Tech - Tips
kulaty_pravy_horni.gif (316 bytes)
Chrysler/Dodge/Plymouth Neon
On-Board Diagnostics (OBD)

Váš automobil je vybaven počítačovým obvodem, umožňujícím diagnostikovat případné problémy motoru a jeho součástí. Pokud ve Vašem voze svítí kontrolka „check engine“ nebo „service engine soon“ (záleží na typu Neonu), měli byste se ujistit, že s motorem je všechno v pořádku. Pokud by byla nalezena chyba, níže uvedené kódy Vám prozradí, zda můžete s vozem ještě bezpečně dojet, nebo zda-li byste měli přivolat odtah a vůz déle netrápit. Chcete-li se tedy dozvědět o případných problémech vozu, udělejte následující kroky:

1) do pěti sekund pětkrát otočte klíčkem v zapalování ON-OFF-ON-OFF-ON. Pozor, ON neznamená nastartování motoru. Je to pozice, kdy se Vám sepne rádio, hodiny a kontrolky. OFF také není poslední pozice, při níž se Vám lze vytáhnout klíček a zamkne se volant, ale je to právě mezistupeň mezi LOCK a ON. Jednotlivé stupně od zasunutí klíčku do zapalování po nastartování jsou tedy: LOCK-OFF-ON-START.

2) po zvládnutí této procedury začne kontrolka „check engine“ (nebo „service engine soon“) blikat. Začněte okamžitě počítat počet bliknutí. Právě počet bliknutí, které zjistíte je číslem kódu. Kódy mají číslené označení od 11 do 65. Nejdříve Vám tedy zablikají desítky, poté je krátká pauza a následují jednotky. Příklad: blik-blik-blik-pauza-blik-blik znamená kód 32. Poté následuje buď další kód, pokud je poruch více, nebo kód 55, který znamená konec chybových hlášení. Hned poté, co zjistíte příčinu problémů, informujte servisního technika. Učiňte tak v anglickém znění chybového hlášení, kterých přehled zde uvádíme:

11) Timing belt skipped 1 tooth or more from initial learned value -or- Intermittent loss of either camshaft or crankshaft position sensor -or- No crank reference signal detected during engine cranking 
12) Direct battery input to PCM was disconnected within the last 50 key-on cycles 
13) No change in MAP from start to run 
14) MAP sensor voltage too low 
15) No vehicle speed sensor signal 
17) Closed loop temp not reached or engine cold too long 
21) 02s sensor problem (oxygen sensor), upstream or down stream 
22) Engine coolant temp sensor out of range 
23) Intake air temp sensor out of range 
24) Throttle Position sensor out of range 
25) Idle air control motor circuits, target idle not reached (+/- 200), vacuum leak found 
27) Injector control circuit 
31) Evap purge flow monitor failure or evap solenoid circuit 
32) EGR system failure 
33) A/C clutch relay circuit 
34) Speed control Solenoid circuits 
35) Radiator Fan control relay circuit 
37) Torque converter clutch solenoid CKT or park/neutral switch failure 
41) Generator field not switching properly 
42) Fuel pump relay control ckt -or- Auto shutdown relay control ckt -or- No ASD relay output voltage at PCM Fuel level sending unit volts out of range Fuel level unit No change over miles 
43) Multiple/ single cylinder misfire 
44) Battery temp sensor volts out of range 
46) Charging system voltage too low 
51) Fuel system lean 
52) Fuel system rich 
53) Internal control failure 
54) No Cam signal at PCM 
55) End of error messages (If you get this only, no errors were found) 
62) PCM failure SRI mile not stored 
63) PCM Failure EEPROM write denied 
64) Catalytic Converter Efficiency Failure 
65) Power steering switch failure
Autor - Viktor Vlček

us_cara.gif (237 bytes)

... zpět k Tech-Tips 

us_cara.gif (237 bytes)

kulaty_levy_spodni.gif (315 bytes) kulaty_pravy_spodni.gif (315 bytes)

All rights reserved