Jeep – narovnání řídící tyče (Tie Rod)
Dnes jsem narovnával tyč spojující přední kola. Vazelínou jsem si namazal závity na koncích a našrouboval zpět koncovky s čepy.
Pak jsem koncovky s čepy našrouboval zpět na tyč, abych při upínání do svěráku nezmáčkl konce tyče. Tyč je jakžtakž narovnaná, po namontování zpět už na řízení zbyla opradu jen malá vůle, která doufám úplně zmizí po výměně koncovek s čepy. Ty jsem si objednal nové. Na přiložených fotkách je vidět, jak byla tyč ohnutá na koncích.
Jeep – demontáž listového pérování vzadu
Protože dva listy pérování na zadní nápravě byly zlomené, musím je vyměnit. Naštěstí jsem ve stodole našel listové pérování ze Spartaka, které je rozměrově podobné a když se jedná jen o dva listy, neměl by drobný rozdíl vadit.
Nejdříve jsem sundal kolo a potom jako první tlumič. Pak jsem si připravil špalky na opření rámu vzadu, aby si to mělo na co sednout až uvolním nápravu od pérování. Pak jsem podložil nápravu pod bubnem prkénky, aby bylo níž až se listy napruží. Pak už jen zbývalo povolit matky ze čtyřech U-šroubů, které obepínají nápravu.
Když už zbývala poslední matka, raději jsem si to podložil ještě heverem, aby se to zapřelo. Nápravu jsem měl docela nízko, takže to ani moc nenapružilo. Při demontáži jsem zjistil, že na místě, kde se opírá při velkém zkřížení náprava o rám, mám místo gumy udělaný doraz z hokejového puku Někde na fórech už jsem to zahlédl, že se to s oblibou z puků dělá. Šroubky, co drží puk na plechu, který je pak přišroubovaný k rámu, ale už vzali za své, takže mě čeká tahle drobná věcička taky.
Do listů ze Spartaka se ještě musí udělat trošku větší díra autogenem, takže až to bude hotovo, zas to smontuju dohromady. Pokud se bude dařit, mohl bych se pak zas vrátit dopředu a rozhodit levou stranu a zkontrolovat to ložisko a taky jak tak koukám i uchycení pérování na předku by potřebovalo ty gumy dovnitř.
Jeep – montáž pérování
Po zvětšení děr v náhradních listech (nakonec stačilo jen maličko nahřát a důlčíkem rozšířit) jsem zkompletoval pérování dohromady. Musel jsem si pomáhat svěrkou, protože to pruží
Nejříve jsem ale náhradní listy očistil kartáčem a pak natřel vazelínou, aby se pěkně klouzaly. Nasazoval jsem to zpátky opačně, takže jsem začal uchycením pod kabinou a pak vzadu. Šlo to docela dobře. Pak jsem si namazal U-šrouby vazelínou a vrátil okolo nápravy. Heverem jsem si zvednul pérování, abych mohl přichytit spodní část. Pak už jen stačilo dotáhnout matky a potom nasadit i tlumič. U něj jsem si všiml, že zřejmě dostal trochu ránu, protože díl, co se vysouvá, je trochu promáčklý. Zkrátka adept na výměnu