• Magazín, Novinky, Informace
  • FÓRUM
  • INZERCE amerických aut
Novinky / Dub. 17, 2014 / Bobash

2015 Dodge Charger & Challenger: Facelift na rozloučenou

Ford přichází se zbrusu novým Mustangem, a Dodge se nechtěl nechat úplně zahanbit. A tak přišel alespoň s faceliftem, pravděpodobně tím posledním, než se současný Charger a Challenger odeberou na věčnost. Jsou teď oba modely takové, jaké měly být od začátku?

Jestli vás americké muscle cars zajímají a sledovali jste náznaky a špionážní fotky, faceliftovaný Dodge Charger a Charger vás asi v ničem nepřekvapí. Charger dostal příď ve stejném stylu, který známe už z kompaktu Dodge Dart a SUV Durango. A Challenger vypadá na první pohled úplně stejně, jako vypadal koncept, představený v roce 2006 v Detroitu. Takže nic nového? Ne tak docela. Svým způsobem se oba modely konečně staly tím, čím měly být od samého počátku.

Začněme ale tou nejvíce kontroverzní věcí, což je předek nového Chargeru. Na první pohled možná spoustu lidí odradí, protože až příliš připomíná kompaktní sedan Dart. Ale podívejte se ještě jednou a odmyslete si černou příčku nárazníku u modelu SRT-8 (jehož fotky máme zatím jako jediné k dispozici). Všimněte si, že místo poněkud disproporčních „šikmých očí“ dosavadního Chargeru s oddělenou maskou má faceliftovaný model celistvou, širokou a “zamračnou“ masku, která sice působí naprosto moderně, ale zároveň mnohem víc než dříve připomíná původní Chargery z let 1968 až 1970. Mnohem lépe tak ladí s bočním profilem, odkazujícím na klasické kupé, a fantastickými zadními světly přes celou šířku zádě. U SRT-8 to tak úplně nefunguje, ale podle mého skromného názoru nebyl nejvyšší model tím nejhezčím ani u odcházející generace. A standardní R/T by mohlo být opravdu sympatické auto – stejně jako šestiválec, který bude sice postrádat velkolepý zvuk, ale zase přijde i s dovozem na stejné peníze jako slušně vybavené Mondeo. Hm, nezní to lákavě?

Zpozorovat změny u Challengeru chce mnohem bystřejší oko, a podrobnou znalost toho dosavadního. Člověk znalý původních Challengerů z let 1970-1974 také okamžitě pozná, kde designéři tentokrát čerpali svou inspiraci. Zatímco původní retro Challenger měl masku založenou na původním modelu z roku 1970, dělená mřížka chladiče na novince jasně odkazuje na (dle mého názoru přitažlivější) model 1971. S reinkarnací „smutného ksichtu“ z let 1972 až 1974 se očividně nepočítá, a tak se odkaz na tyto modely objevuje alespoň na opačné straně auta. Místo celistvého pruhu zadních světel tu jsou samostatné lampy, jasně odkazující na čtveřici světel, používaných v letech 1972 – 1974. Designéřům je ale ke cti, že i tuto inspiraci se designérům podařilo pojmout docela atraktivně, zatímco originál byl v těchto letech, no, řekněme méně přitažlivý než původní model. A jakkoliv může jít o optický klam, zdá se také, že přední maska i zadní čelo jsou nyní o něco vyšší, na úkor nárazníků – Challenger tak působí mnohem méně těžkopádně a dělá „štíhlejší“ dojem. Uvidíme, jak bude novinka vypadat ve skutečnosit.

K ještě výraznějším změnám ale došlo v kabině Challengeru. Zatímco modelový rok 2014 měl interiér stále do značné míry založený na původním Dodgi Charger, alias Chrysleru 300C, ze začátku minulé dekády, novinka konečně přebírá interiér z faceliftovaného Chargeru. To znamená příjemnější, modernější design namísto čehosi, co vypadá jako vnitřek plastového autíčka pro děti. Příjemnou změnou je i větší displej infotainmentu, hezkým detailem pro staromilce zase volič automatické převodovky, který připomíná originální „Slapstik“ ze 70. let a “odstínění“ na straně spolujezdce, taktéž podobné originálům. Tím jediným se také Challenger liší od Chargeru, který hraje ještě méně na retro notu a dostal oproti minulému roku jen drobná vylepšení elektroniky.

A pod kapotou? Možná jste se už těšili na nový kompresorový osmiválec Hellcat, který by měl svým výkonem údajně překonat i mocný Viper, ale zatím máte smůlu. V nabídce zůstávají pro oba modely šestiválce Pentastar o objemu 3.6 litru a výkonu 292 nebo 305 koní, osmiválec 5.7 Hemi pro modely R/T o výkonu 375 koní a konečně mocnou 6.4 Hemi o 470 koňských silách pro modely SRT-8.

Mechanicky se tak změní jen jediná věc – pro typického zákazníka ale ještě důležitější než kompresorový osmiválec (dobře, nic není důležitější než kompresorový osmiválec). I osmiválcové motory totiž konečně zavrhnou archaickou převodovku od Mercedesu a dostanou místo ní nový osmikvalt od ZF, který přinese lepší zrychlení, nižší spotřebu, spokojenější polární medvědy a zelenější trávu. Dobře, některé věci možná nezvládne, ale rozhodně s ním oba modely budou jezdit mnohem lépe a úsporněji.

Po letech ve výrobě se tak novodobé muscle cary od Dodge konečně stávají takovými, jaké měly být od začátku. Jedinými skutečnými nástupci svých předchůdců ze 60. a 70. let (Chevy a Ford nabízejí jen pony cars), schopnými nabídnout plnohodnotnou přepravní kapacitu rodinného sedanu, obří kufr, pohodlí, a k tomu schopnost dělat hluk, pálit gumy a vytvářet rohlík ve tváři. Jen škoda, že to trvalo tak dlouho…

2015-dodge-challenger_100464340_l (1)
2015-dodge-challenger_100464340_l
2015-dodge-challenger_100464338_l

2015-dodge-challenger_100464336_l
2015-dodge-challenger_100464337_l
2015-dodge-challenger_100464341_l

2015-dodge-challenger_100464342_l
2015-dodge-challenger_100464344_l
2015-dodge-challenger_100464347_l

2015-dodge-challenger_100464348_l
2015-dodge-challenger_100464349_l
2015-dodge-challenger_100464346_l

2015-dodge-challenger_100464345_l
2015-dodge-challenger_100464343_l
2015-dodge-challenger_100464355_l

2015-dodge-challenger_100464356_l
2015-dodge-challenger_100464354_l
2015-dodge-challenger_100464357_l

2015-dodge-challenger_100464351_l
2015-dodge-challenger_100464352_l
2015-dodge-challenger_100464353_l

2015-dodge-challenger_100464350_l
2015-dodge-challenger_100464361_l
2015-dodge-challenger_100464362_l

2015-dodge-challenger_100464360_l
2015-dodge-challenger_100464359_l
2015-dodge-challenger_100464358_l

2015-dodge-challenger_100464363_l
2015-dodge-charger_100464384_l
2015-dodge-charger_100464385_l

2015-dodge-charger_100464386_l
2015-dodge-charger_100464387_l
2015-dodge-charger_100464388_l

2015-dodge-charger_100464389_l
2015-dodge-charger_100464390_l
2015-dodge-charger_100464391_l

2015-dodge-charger_100464392_l
2015-dodge-charger_100464393_l
2015-dodge-charger_100464399_l

2015-dodge-charger_100464403_l
2015-dodge-charger_100464404_l
2015-dodge-charger_100464401_l

2015-dodge-charger_100464402_l
2015-dodge-charger_100464397_l
2015-dodge-charger_100464398_l

2015-dodge-charger_100464400_l
2015-dodge-charger_100464396_l
2015-dodge-charger_100464395_l

2015-dodge-charger_100464394_l
2015-dodge-charger_100464368_l
2015-dodge-charger_100464369_l

2015-dodge-charger_100464381_l
2015-dodge-charger_100464382_l
2015-dodge-charger_100464383_l

2015-dodge-charger_100464367_l
2015-dodge-charger_100464376_l
2015-dodge-charger_100464378_l

2015-dodge-charger_100464380_l
2015-dodge-charger_100464370_l
2015-dodge-charger_100464371_l

2015-dodge-charger_100464375_l
2015-dodge-charger_100464373_l
2015-dodge-charger_100464374_l

2015-dodge-charger_100464377_l
2015-dodge-charger_100464379_l
2015-dodge-charger_100464372_l

2015-dodge-charger_100464366_l
2015-dodge-charger_100464365_l
2015-dodge-charger_100464364_l




REKLAMA

Odtahovka Doubrava Benes
......................................

Stojí za přečtení

Jizbice 2012 - 8. První jarní bublání

Jizbice 2012 – 8. první jarní bublání

24. 04. 2012

První velký sraz v roce 2012, pro řadu z nás i první sraz s "novým starým" autem. Jaký byl?

Plymouth Fury III. & Airstream

Plymouth Fury III. & Airstream

22. 02. 2012

Tak jako každý, i já jsem měl mnoho snů a ty o amerických kárách se mi začaly plnit již v roce 2003. To je ale jiný příběh, o tom až někdy jindy. Chtěl bych vám...

Informace

Kluby

12. 04. 2011

Seznam klubů majitelů a přátel amerických vozů.

Nejnovější příspěvky

  • 2015 Dodge Charger & Challenger: Facelift na rozloučenou
  • Šílenství kolem 50 let Mustangu začíná speciální edicí a autem na střeše
  • Dodge Charger projde faceliftem
  • Jeep Renegade: Je to ještě Jeep?
  • Kabriolety od Chrysleru končí

Štítky

70 let Jeep akce Buick Cadillac Cadillac klub Camaro Charger chevrolet chrysler CJ-7 Corvette CTS-V Dodge Ford Ford Mustang General Motors girls GM Harley-Davidson Hunterz Impala Jeep Jizbice kustom kustoms Lincoln Malibu Mercury Mopar Crew Mustang Oldsmobile oprava Plymouth Pontiac pozvánka RAM Renewal project Shelby srazy tuning video Volt víkend Wrangler šuškandy
  • © Copyright USMOTORS / All Rights Reserved.
  • Premium WordPress Themes / Theme by wpStyles.org edited by krysanci.cz