Jezdili jste Lebarony, jezdili jste Sebringy, možná máte i poslední „dvoustovku“ se stahovací střechou, no a nástupce je jasný, ze?
Těšili jsme se my, těšili jste se Vy, těšila se i moje máma s babičkou.
Po prvních opravdových fotkách připravovaného Chrysleru 200 pro rok 2015 jsme byli celí lační po budoucím „konvertiblu“ na nových základech. Konečné kabrio, které by jsme si chtěli koupit, ne jen půjčit při každoroční návštěvě příbuzných na Floridě….
Smůla!
Jak potvrdil mluvčí Chrysleru pro Edmunds.com, žádné další kabrio neplánují.
Není se ani moc čemu divit, na už tak mizerných prodejích modelu 200, se podílel pouhými pěti procenty. Zájemcům o čtyři sedadla a vítr ve vlasech nakonec nezbude nic jiného, než si připlatit za Camaro nebo Mustang. Tedy, pokud nemají nohy, protože s nimi je cestování na zadních sedadlech obou „pony cars“ poněkud komplikované.
Nezbývá než doufat, že by si díry na trhu mohli všimnout u General Motors a udělat z Opelu Cascada nějaký pěkný Buick.
Dalším produktem Chrysleru, který už možná nikdy neuvidíme, je Dodge Avenger. Ten se sice prodává poměrně dobře, otázkou však je, nakolik za to můžou dealerske slevy. Díky nim si také mnoho zákazníků nekoupí nový Dart. Avenger je sice možná ošklivější a hůře zpracovaný, ale také o notný kus větší, s motorem Pentastar mnohem výkonnější a v některých konfiguracích dokonce levnější.
Po Avengeru ale snad nezůstane prázdné místo. Šéf FCA Sergio Marchionne sice vyloučil možnost další generace Avengeru, postavené na stejné platformě jako Chrysler 200, ale tím nijak nepopřel zvěsti o připravovaném Avengeru se zadním náhonem. Ten by měl platformu sdílet s nástupem Alfy Romeo 159 a reprezentovat tak „sportovnější“ stránku středně velkých sedanů od FCA na obou kontinentech. V kombinaci s třísetkoňovým šestiválcem Pentastar by z toho mohl být docela zajímavý praktický skoro-musclecar.
A třeba se dočkáme i ostré verze s Hemi!