Tak jako každý, i já jsem měl mnoho snů a ty o amerických kárách se mi začaly plnit již v roce 2003. To je ale jiný příběh, o tom až někdy jindy. Chtěl bych vám vyprávět o zatím posledním splněném snu z minulého roku.
Mnoho nocí i dní jsem snil o rodinných výletech v ohromné hliníkové „ponorce“, v Airstreamu. Když se pár peněz sešlo a propadl se i dolar, řekl jsem si, že teď je ta vhodná doba se po něčem takovém podívat. Koukal jsem spíš po pobřeží, doprava něčeho tak velikého není za hubičku. Po pár inzerátech různě vykutálených prodejců se objevil i jeden, který nabízel pěkný, udržovaný, z roku 1977 LandYacht v úctyhodné délce 31 stop (10,8 metrů). Jako bonus ještě navíc jedno auto Plymouth Fury 4door Hard Top z roku 1973 v původním, téměř dokonalém stavu s ujetými 65000 mílemi. Původní majitel byl opravdu svědomitý, vše pečlivě opečovával, navíc bydlel kousek od New Yorku. Tomu se nedalo odolat, a tak jsem řešil dopravu. Do přístavu vše dopravil původní majitel a dál pak už jen loď. Vlek byl ale tak veliký,že musel zůstat na palubě a i manipulace s ním byla náročná. Několik týdnů jsem dobře nespal a netrpělivě čekal na zprávu z německého přístavu. Když jsem tam s kamarády přijel hned brzy ráno, šli jsme okukovat oplocené venkovní plochy. Airstream se nedal přehlédnout už z dálky. V reálu vypadal snad ještě větší, než si člověk představoval.
Když jsem pak spatřil i Furynu, která zářila na dálku svým lakem i chromem mezi současnou automobilovou produkcí, byly mé probdělé noci vykoupeny.
Po celodenních peripetiích s dopravcem, celníky a s vydanými převozními značkami jsme s drobnými obavami z cesty přes celé Německo s americkým vlekem vážícím 2,8 tuny vyrazili na cestu. Po natankování a prvních kilometrech na dálnici však veškeré obavy zmizely. Jízda s tak velkým a těžkým vlekem je díky elektrickým brzdám a systému proti rozkmitání, což je mimo jiné v USA zcela standardně využívané, neskutečným balzámem. Vlek byl neuvěřitelně stabilní, Plymouth uháněl bez sebemenší záludnosti s tak nízkou spotřebou, že by mu kdejaký současný vůz s 230 koňmi mohl jen závidět. Trvalo jen pár hodin a po příjemné jízdě plné souhlasného poblikávání řidičů TIR (byli jsme totiž dlouzí jako oni) jsme dorazili ještě za tmy domů. Po dospání noci jsem se šel pokochat novými přírůstky.
V Airstreamu vše svítí i funguje, nová podlaha svítí laminátově březovým dřívím a když jsem umyl Furynu, byl to nádherný pocit, jako když koupíte nový vůz. Původní skorokůže uvnitř voněla, klima chladila, rádio hrálo, po otevření oken to byl pocit podobný skoro kabrioletu, motor si ševelil. Po dotankování jsem spočítal spotřebu na úctyhodných 11,3 litru na 100kilometrů. Udělat veteránské testace nedalo moc práce, vždyť i na technické kontrole nechápavě žasli nad vyrovnaným brzdným účinkem „starého“ vozu. Tohle auto je prostě radost řídit, kdykoliv se naskytla příležitost, vyrazil jsem právě s ním.
Teď máte možnost si ho užít právě i Vy.
Bohužel mě situace donutila se s ním rozloučit, takže kdo má chuť a 220 tisíc Kč, ať neváhá ani chvíli. Tenhle krasavec Vám bude věrným a spolehlivým partnerem na cestách.
Petr Landsmann
petr.landsmann@seznam.cz
+420602413116
Jeden komentář
Petře, sny se mají plnit a už se těším až to vše zkouknu na vlastní oči, možná už bude furyna u někoho jiného, ale i tak si myslím, že jí na některém srazu potkám