Čím je pro Ford zajímavý rok 2014? Možná tušíte, možná víte a možná se i těšíte. V roce 2014 bude mít Mustang padesátileté výročí. A to je důvod pro několik změn…
Nejviditelnější je design. Ford se chce ještě více přiblížit původnímu modelu z roku 1964. Mustang bude menší, lehčí a věrnější odkazu pony cars. Na ilustracích serveru Auto Express můžete zkouknout jeho odhadovanou podobu. Sice není ošklivý, ale stejně doufáme, že finální verze bude víc mustangovější. Zatím vypadá jako kříženec Camara a – bůhvíproč mi to v hlavě vyskočilo – Lotusu.
Další změnou bude nezávislé zavěšení zadní nápravy. Čímž se opět zařadí po bok Camara.
A dostáváme se k motorům. Jedničkou bude 5,4litrový osmiválec s 500 koňmi a … tady můžete přestat číst.
… protože druhý je už nedávno zmiňovaný dvou-a-půllitrový čtyřválcový EcoBoost. Výkonem bude atakovat hranici 300 koní. Což z něj dělá nádherný motor úplně o ničem. Osmiválci konkurovat nebude a do auta velikosti a filozofie Mustangu se tím pádem vůbec nehodí. Popravdě přiznávám, že jsem se ve Fordu v téhle chvíli zklamal.
Na zpozitivnění závěru: Ford chce z nového Mustangu vytvořit “světoauto”, takže se pustí do vylepšování interiéru, a to včetně použitých materiálů.
A jak vidíte Mustangovu budoucnost vy?
3 komentáře
obávám se, že jiná cesta není. pokud nenasadí i takovéto motory, nesplní regulativy federální vlády na průměrný počet emisí a průměrnou spotřebu napříč celou výrobní řadou. je sice fakt, že v-osma se tam doopravdy hodí, ale lepší tam dát i ten malý motor, než vyklidit pozici asiatům… BOYCOTT ASIA!
A vždycky když vidím,nebo slyším o těch „světoautech“, slyšim jak někdo opatrně našeptává „ČÍNA, ČÍNA“
Čekal jsem, že ten otrubenej čtyřválec bude alespoň trochu zajímavej, ale takhle… Leda bych fakt nutně chtěl Mustanga na DD…