Zcela popravdě. Blýská se nám na dobré a hodně svalnaté časy. Rivalita mezi Fordem a GM je totiž to nejlepší, co nás mohlo potkat. Camaro ZL1 a Mustang GT500? Pecka! Schválně si poslechněte, co světu – a fandům Fordu Mustang především – vzkázal Al Oppenheiser, šéf inženýr Camara.
Camaro národu:
Jak sami víte, blogosférou probleskla zpráva o novém 650koňovém Mustangu GT500. A já jsem vám chtěl říct můj pohled na tuhle poslední výzvu z Dearbornu.
Mustang se snaží nás dohonit od prvního momentu, kdy se v roce 2009 objevila pátá generace Camara. Od té doby je Camaro nejprodávanějším sportovním autem v Americe, z čehož je vidět, že zákazníci ví, kdo nabízí nejlepší výkon, styl a bezpečnost.
Není náhoda, že Mustang uvedl tři stokoňová navýšení, aby udržel krok s Camarem: Nejdříve se jejich V-6 posunul na 305; pak V-8 na 412 a teď GT500.
Ale ani se 100 koni navíc se GT500 nemůže stavět na úroveň technické vyspělosti a sofistikovanosti 2012 Camara ZL1.
Doba, kdy platilo, že „objem ničím nenahradíš“, je pryč, už nestačí být rychlý jen na rovinkách. S Camarem ZL1 jsme se zasadili o propojení výkonností, být stejně dobří ve zrychlení, brzdění, držení na silnici a zatáčení. Jak už brzo sami uvidíte, to je důvod, proč bude Camaro ZL1 výkonnostním měřítkem celého segmentu.
Naším cílem bylo postavit každé Camaro ZL1 tak, aby bylo hned z továrny připravené na okruh. Jak jsme dnes oznámili, ZL1 Coupe bude k dostání za cenu 54 995 dolarů, ve standardu s Magnetic Ride Control, Performance Traction Management a okruhovým vybavením jakým jsou chladič zadního diferenciálu, přívod chlazení k brzdným kotoučům, chladič motoru a převodovky.
Žádný z našich zákazníků si nemusí připlácet za další výbavu – nebo upravovat svoji ZL1 – pro využití na okruhu. To se ale nedá říct o současném GT500 nebo o jejich novém autě.
Fandové Fordu Mustang, rádo se stalo. Je jasné, že Camaro pošťouchlo Ford k tomu, aby na nás vytáhl všechno, co dokáže.
Fandové Camara, věřte mi, nasloucháme vašim podnětům a tvrdě pracujeme na tom, aby bylo Camaro stále na špici.
Al O.