Všichni výrobci čehokoliv mají občas nějaké problémy, tak proč ne automobilky…
Jenže tady jde o zdraví a někdy i o život, takže se pojďme podívat co se americkým automobilkám nepovedlo tentokrát a na co si máte dát pozor při koupi ať už nového nebo ojetého auta.
Cadillac SRX modelového roku 2010 a 2011 má problém při přeřazení z P na D a zpět. U vozidla totiž může dojít k nechtěnému pohybu. Na vině je chybné uchycení kabelu pro přenos pohybu řadící páky. Náprava jednoduchá – kontrola v servisu a úprava uchycení. Problém se týká asi 18 a půl tisíce vozů prodaných v USA a Číně.
Chevrolet Captiva modelový rok 2011 a 2012 má trochu horší problém. Může totiž dojít při špatné konstelaci, kdy má uživatel uzamknut první rychlostní stupeň a dlouhodobě vytočený motor, k přehřátí čerpadla v posilovači řízení. To může vést až k tomu, že kapalina dosáhne takové teploty, že začne unikat a může se vznítit. Ohroženo je tak 3150 vozidel a pro nápravu vám v servisu namontují lepší chladič kapaliny posilovače řízení.
Obdobný problém má celá plejáda vozidel od Chrysleru. Konkrétně se jedná o 2010 Chrysler 300, 2010 Sebring, 2010 Dodge Avenger, 2010 Challenger, 2010 Journey, 2011 Ram 1500. U všech těchto modelů může dojít k uvolnění tlakového vedení kapaliny posilovače řízení, při němž hrozí unik kapaliny do motorového prostoru a její následné vznícení. Všem 26000 potencionálně nakaženým autům by měli v servisu vyměnit nebezpečnou hadici.
A ještě připomeňme starší svolávačku u GM, která se týká 97843 Cadillac SRX, Chevrolet Equinox a SUV od GMC, vše modelového ročníku 2011. Tentokrát je závada opravdu vážná, neboť může dojít k prasknutí spony u bezpečnostních pásů. No a to je asi to poslední, co by jste v případě nehody chtěli. Takže pásy vám zkontrolují v servisu a popřípadě vymění.