RocketMan Robert Maddox hodil rukavici společnosti Harley-Davidson… zvednou ji?
Stiskni START na řidítkách Haryka a na poli hnou se kameny! Nezpůsobí to ovšem proslulý V-Twin, nýbrž pulsní motor od MaddoxJets! Jaký to je, když ti pod prdelí ječí turbína? Odpoví ti RocketMan - Robert Maddox…
Já jednou šel, nevěděl jsem kam… a řek si, že stvořím motocykl s pulsním motorem… Robert Maddox se přitom dábelsky smál… snad ví co dělá!
Ten kluk si vzal slova proslulého generála General Motors, Alfred P. Sloana, vážně k srdci! Cituji: „If we are all in agreement on the decision - then I propose we postpone further discussion of this matter until our next meeting to give ourselves time to develop disagreement and perhaps gain some understanding of what the decision is all about.„. Do češtiny si to překládám asi takto: „Zásadního pokroku v podstatě dosahujeme v důsledku vyvolaných nebo přirozených konfliktů…„. Ví vůbec s kým chce přijít do křížku, kurva?!
Jak je to s pravdou o pulsním motoru…
Všechno je jinak… kdo by chtěl krásný bublavý chraplák z V-Twinu vyměnit za bzučivý ječák pulsního motoru?! Asi ten co na koze jel… Každopádně pulsní motor dosahuje dobrých výsledků při podzvukových rychlostech. Nadzvukový se nevyrábí. Cyklus nasátí vzduchu, vytvoření palivové směsi a zážeh je velmi rychlý, ve frekvenci několika desítek za vteřinu. Jaký rozdíl u nízko otáčkového V-Twinu od H-D? Kurevskej! Pulsní motor se používá např. pro řízené střely, což dokládá foto ve fotogalerii, na které je řízenou střelou právě Robert… Stejně jak rychle objeví se, rychle zmizí!
Žádný vibrace v řidítkách, stupačkách ani v rámu, zato se budeš klepat jak drahej pes, až se pulsní motor uvede do pracovní rychlosti - obvykle přes 200 km/h. Taky znám jednu hajtru, která se musela roztáhnout na 64 km/h, aby vůbec nastartovala. Pak byla schopná svištět přes 220 km/h. Kdy? V roce 1907! Curtiss V-8 jméno mé. Motor V-8 s přímým pohonem nezakrytou hřídelí, automatické sací ventily, dva karboše, primitivní rám bez odpružení, galusky a téměř žádné brzdy! Prdel je, že v tomto roce teprve Harley-Davidson uvedl do výroby svůj první V-Twin! Když uvážíme stav tehdejších silnic… kdo z Vás by dnes měl koule na to sednout?!
Tak jdem, proč ne, všechno to rozbijem!
Rozbiju nadvládu proslulého V-Twinu od Harley-Davidson tím, že do archaického rámu hodím pulsní motor Twin Jet-Engine! Každej z nás to jinak má a Robert Maddox to má hozený fakt šejdrem… double Hurricane 100! Zátah 100 lb, znásobený dvakrát! Zastavit? Na to není čas! Musíme jet na doraz! Robert, to je starej Satanáš! Zapomemeň na houpavou jízdu ve stylu Easy Rider! Stačí se podívat na video…
Twin Jet může sedlat jen ten, kdo si může v klidu říct, že na svý černý duši nemá nic…
Stop! Potřebuju zastavit, kurva!!! Ty vole, kde je přední brzda?! Není… máš přece zadní jednopístek o průměru tak 200 mm! V kombinaci s hladkýma galuskama a puristickým rámem typu Hard-Tail je to fakt Hard-Core! Ale to zrychlení za to stojí! Akcelerace z 0-200 MPH ti utrhne prdel ze sedla tak, že si budeš po každý jízdě měnit „posrávačky„! Pilot, ne řidič, musí zažívat pocity průkopníků motocyklismu v Americe, který sedlali skutečné motocykly Harley-Davidson na závodech Board Track ve 30-tých letech 20-tého století! Tito pionýři taky neměli brzdy! A to ani tu zadní! Jak brzdili a jakých rychlostí dosahovali? Brzdilo se odporem vzduchu, motorem a podrážkama od bot! A už tenkrát lítali rychlostí přes 200 km/h! Kurva, to byli chlapi! A Harley vítězil…
Resumé…
V minosti se experimentovalo daleko víc než dnes a tak Robert Maddox je takřka opět průkopníkem ve slepé uličce… je mi to sympatické, jelikož jde za svou pravdou, vizí a snem! Zřejmě to nebude nikdy konkurence pro společnost Harley-Davidson, ze které si vypůjčil její jméno na svém motocyklu, ale pokud bych měl možnost, hned bych tu mrchu prohnal. Asi bych si jí nekoupil, ale chtěl bych zažít ten pocit z akcelerace a absence brzd… Aktuálně se na eBay jeden kousek prodává! Jen tak dál, to urveš Roberte! Ať stojí při nás všichni svatí…
Hlavně udržujte za tímto žihadlem bezpečnou vzdálenost… tedy pokud nechceš, abys byl trochu připečenej, jak upozorňuje Bob Maddox v následujícím videu! Snad se nedostane do dopravní zácpy…
Cadillac Ranch
Web sídlo zaměřené na komplexní informace spjaté s americkou motoristickou kulturou, jejímž symbolem je především nejslavnější silnice světa, Route 66 – Mother Road. Téměř oficiálním symbolem RT66 je právě Cadillac Ranch jako připomínka zlatých časů automobilismu.
www.cadillac-ranch.cz