V životě se dějí nejrůznější věci. A některé jdou poměrně dobře předvídat. Třeba myšlenky, které se honí hlavou Alu Oppenheiserovi. Jo a jde o nové Camaro…
Proč ale předvídat, Al se o ně sám podělil. A jako hlavní inženýrskou hlavu Chevroletu není od věci ho poslouchat. Na co se tedy máme začít připravovat, pokud jde o šestou generaci Camara, chystanou na rok 2015?
“Nejvíce nás trápí váha a CAFE – regulace normované spotřeby paliva,” říká Al Oppenheiser.
Díky normám a zákonodárcům se nám v ohrožení rázem ocitají jak objem, tak válce.
Ne že by to byl bič jen na Camaro. Ale… zrovna čtyřválcový muscle car? S turbem?
Přiznávám, že jakékoliv regulace mi jsou proti srsti. Najdeme na nich přesto něco pozitivního? Pojďme se zamyslet…
První pozitivní vize, aneb krok na začátek:
Camaro začalo jako malé autíčko. Doslova. A rostlo a rostlo s každou další generací. Aktuální model už pony caru moc neodpovídá. Co když ho teď budeme muset zmenšit? A zlehčit. A šestiválec v něm bude vypadat jako velký motor? A půjde s ním dělat psí kusy a bude to zase to jednoduché studentské auto pro sekretářku. Je návrat na začátek tak špatný? Není. Ale kvůli bezpečnosti a kopě dalších věcí se stejně neuskuteční.
Druhá pozitivní vize, aneb krok do budoucnosti:
Regulace jsou od toho, aby se chytří lidé zamysleli. Jak je obejít, přelstít, a pokořit. V Chevroletu takový šikovný tým právě teď mají. Dokáží přijít s “něčím”, o čem zatím ani nevíme, že vlastně chceme? Pokud půjde auto při rozjezdu šejdrem a v marketingu najdou vhodné číslo, se kterým se budeme chlubit ostatním… možná ani nebude vadit, že to číslo bude počet baterií nebo bůhvíčeho, co půjde na elektromotoru spočítat. A s tou regulací spotřeby si můžou všichni trhnout. Má to jeden zásadní háček. Možná mě poučíte… jdou na elektromotor namontovat lepší svody?
Třetí pozitivní vize, aneb stejně je nám to jedno:
Regulace spotřeby je pro nás dobrá z jednoho prostého důvodu. Čím míň benzínu projedou moderní plečky, tím víc ho můžeme projet ve starých plečkách. Holt, každý galon v náš prospěch se počítá.
Jako obvykle, jsem zase mimo téma. U Camara pro rok 2015 bych se tolika změn nebál. Určitě se na něm nebude měnit nic zásadního. Na to je pro Chevrolet moc důležité a úspěšné. Potvrdil to i Al.
Ty dva roky, než se skutečně začne dělat na úplně novém Camaru, jsou zatraceně dlouhá doba. A co všechno se může stát v technice a naší oblíbené enviromentální politice, si nedokážu ani představit. Tak se tím nebudeme zatěžovat.
Víkend na krku, jarní počasí, pojďme se projet, dokud to ještě jde.