Ford Mustang je, už dá se říct, legendou.Tento kultovní vůz se poprvé objevil v roce 1964. Rychle si získal velkou řadu fanoušků a postupně se začal objevovat ve více provedeních. Bylo tu klasické kupé a dále convertible. Ty se poté řadily dle motorizací, od nejmenšího šestiválce až po nadupané Shelbyho osmiválce. Mustang se stal natolik úspěšným – také díky nespočtu filmů v nichž hrál –, že se Ford v roce 1968 rozhodl udělat vůz, jenž bude nejen rychlý, ale i cenově dostupný. Nazvali ho King of the Road – Král silnic.
Aby svému jménu dostál, musel být jedinečný. To také byl, pod kapotou měl motor 7.0 a 335 koní. Tento údaj byl však zavádějící. Ve skutečnosti měl totiž KR kolem 450 koní. Tvrdí se, že byl zkreslený údaj uváděn pouze kvůli pojištění.
Bohužel se Shelby s Fordem rozkmotřili. Tím v roce 1970 končí výroba KR. Dokud…
Nyní jsme v roce 2006. Ford dokončil již 5. generaci Mustanga. Nastupuje opět společnost Carolla Shelbyho a z továrny vyjíždí první Shelby GT 500. Stává se neuvěřitelně úspěšným. To vede firmu k oživení legendy. V roce 2008 je oficiálně představen Shelby GT 500 KR. Oslava 40. výročí má V8 s 550 koňmi a je to bezpochyby sběratelský kousek.
Pár let uplynulo a jsme v roce 2012. Na Barret-Jacksonově aukci je představeno nové KR. Pojďme se na něj podívat…
Robustní maska chladiče, velký difuzor, zamračená LED světla a brutální vzhled je na světě. Z boku nás upoutají rozšířené blatníky a výrazná boční linka. Věci podtrhující vzhled automobilu… Vzadu vidíme decentní spoiler. Opět jsou tu LED světlomety. Velký difuzor se čtveřicí koncovek výfuku nesmí chybět. Co se asi tak skrývá pod kapotou…?
No to je prosté, přeci obrovská V8. Ta má šílených 659 koní a 813 N.m. To je nárust o 119 koní oproti standardnímu GT 500… S plynem na podlaze se tedy rozjedete až na 322 km/h. Je to vůbec možné? Udrží se na silnici…? Ano, udrží! Přítlak se totiž u tohoto modelu zvýšil až o 33 %. Nemějte strach ani o brzdy. Díky kotoučům Brembo zastavíte dostatečně rychle…
Jsem zvědavý, jak dopadne v souboji s Camarem ZL1. Bude to těžké.
Ale Král se jistě jen tak nedá…
5 komentáře
Velice čtivá záležitost, auto je skutečně fascinující ačkoliv si myslím že oproti starším šelbákům ztrácí to kouzlo které z nich už na první pohled z fotky sálá, nynější model podle mně není tak průlomový jako třeba stará dobrá eleanor
Souhlasím s kolegou Rosipalem, originálnímu mustangu se prostě nic nevyrovná! Ovšem opět je vidět technická znalost autora a jeho celková stylistická úroveň, která je úplně na špici. Chceme další články!!!
Dalsi suprovy clanek! zase jsem se dozvedel neco noveho.. Souhlasim se sulcanem ze mas vyborne stylisticke provedeni
Tento web navstevuji uz dlohou a takto suprovy clanek jsem tady jeste nevidel!
Jo eleanor je fakt super:D Jednoduše řečeno: vzdušný kriket vítězí.
Vážený pane Berousku, autore tohoto článku. Upřímně řečeno, ohromil jste mě. Váš způsob vyjadřování se zde rapidně liší od vyjadřování, které slýchám a vidím při našich běžných setkáních. Ohromuje mě, jak může v sobě někdo jako vy (nic proti vám) nechat existovat dvě tak naprosto rozdílné osoby, aniž by ho to totálně psychicky zdeptalo. Tak či onak, váš článek je neuvěřitelný, ačkoli mně jako laikovi příliš mnoho neřekne. Váš zájem o auta je očividný, to nelze popřít. Musím tedy říci jediné – kdybyste byl schopen vyjadřovat se stejně i v běžném životě, a chovat se tak kultivovaně, jak o vás tento článek vypovídá, pak by se má spokojenost zvýšila až o 119 procent, stejně jako „nárust o 119 koní oproti standardnímu GT 500″…