• Magazín, Novinky, Informace
  • FÓRUM
topení - Jeep CJ-7
Hunterz a jeho Jeep CJ-7 / Bře. 15, 2012 / Redakce

Hunterz: Topení (Jeep CJ-7)

Dneska jsem odstrojil a zkontroloval soustavu topení. Čekala na mne hned dvě překvapení.

Nejdříve je potřeba vypustit náplň z chladicí soustavy, aby nic nezůstalo v hadicích. Stačilo vypustit jen asi 3 litry, pak hladina klesla, že už moc nezbylo v hadicích, co vedou k topnému tělísku. Pak jsem odpojil hadice. Topící soustava drží na čtyřech šroubech, matky jsou přístupné od motoru, tři jsou poblíž baterie a poslední je kousek od čidla teploty. Pak bylo potřeba odpojit táhla pro ovládání klapek. Vyndat to šlo poměrně jednoduše.

Nejvíc jsem se obával, že bude chybět větrák. Naštestí po odmontování motoru tam byl. Když jsem se ale koukal podrobněji, jak to asi funguje, zarazila mě jedna věc. Připadalo mi, že lopatky by měly být na druhou stranu. Zkusil jsem tedy zapojit motor, jakým směrem se bude točit. A jéje, točí se na druhou stranu, než zabírají lopatky. Tak jsem větrák odmontoval, a zkusil ho namontovat obráceně. Pasovalo to a najednou lopatky zabírají, jak mají, a správně foukají spodem na topné tělísko a odfukují od něj teplý vzduch. Paráda! Před namontováním motoru s větrákem zpátky jsem dal silikon, aby neutíkal vzduch netěsnostmi.

Při kontrole vnitřních klapek jsem v systému našel prázdnou krabičku od cigaret, která blokovala klapku přepínací směr ofuku nahoru a dolů. Druhý problém odstraněn, super.

Ještě jsem v přívodu vzduchu proměřil také dva odpory, vypadaly ok. Namontování bylo trošku obtížnější, hlavně chytit první matku a prostrčit správně trubice od topného tělíska. Bylo potřeba ještě nejdříve připojit lanko ovládání klapky u spolujezdce, po nasazení je tam horší přístup. Nakonec jsem topnou soustavu namontoval zpátky sám, trošku jsem s tím povergloval a bylo to. Jako poslední jsem připojil zpátky ovládací lanka, hadice a nalil kapalinu zpátky do chladiče.

Nastaroval jsem a chvíli túroval motor, aby se zahřál. Topné tělísko ohřálo vzduch, pustil jsem větrák, otevřel správně klapky a hotovo! Topení funguje jak má.

schéma - Jeep CJ-7
topení - Jeep CJ-7

topení - Jeep CJ-7
topení - Jeep CJ-7

ventilátor - Jeep CJ-7



Jeden komentář

Petrklm
03.15.12

Váš komentář
Potvrdila se stará poučka, která říká, že pokud je nějaká součástka zkonstruovaná tak, aby se dala namontovat obráceně, určitě se najde nějakej blbec, kterej jí obráceně namontuje :-)

REKLAMA

Odtahovka Doubrava Benes
......................................

Stojí za přečtení

Jizbice 2012 - 8. První jarní bublání

Jizbice 2012 – 8. první jarní bublání

24. 04. 2012

První velký sraz v roce 2012, pro řadu z nás i první sraz s "novým starým" autem. Jaký byl?

Plymouth Fury III. & Airstream

Plymouth Fury III. & Airstream

22. 02. 2012

Tak jako každý, i já jsem měl mnoho snů a ty o amerických kárách se mi začaly plnit již v roce 2003. To je ale jiný příběh, o tom až někdy jindy. Chtěl bych vám...

Informace

Kluby

12. 04. 2011

Seznam klubů majitelů a přátel amerických vozů.

Nejnovější příspěvky

  • 2015 Dodge Charger & Challenger: Facelift na rozloučenou
  • Šílenství kolem 50 let Mustangu začíná speciální edicí a autem na střeše
  • Dodge Charger projde faceliftem
  • Jeep Renegade: Je to ještě Jeep?
  • Kabriolety od Chrysleru končí

Štítky

70 let Jeep akce Buick Cadillac Cadillac klub Camaro Charger chevrolet chrysler CJ-7 Corvette CTS-V Dodge Ford Ford Mustang General Motors girls GM Harley-Davidson Hunterz Impala Jeep Jizbice kustom kustoms Lincoln Malibu Mercury Mopar Crew Mustang Oldsmobile oprava Plymouth Pontiac pozvánka RAM Renewal project Shelby srazy tuning video Volt víkend Wrangler šuškandy
  • © Copyright USMOTORS / All Rights Reserved.
  • Premium WordPress Themes / Theme by wpStyles.org edited by krysanci.cz