Jeep – oprava spínače blinkrů
Protože se nevrací spínač blinkrů do neutrální polohy na jednu stranu, je třeba se k němu dostat a půjde-li to, opravit jej, případně vyměnit. Abych se ke spínači dostal, je třeba sundat volant.
Na sundání volantu ovšem potřebuji speciální přípravek a hlavně, závitová očka s americkým závitem. Naštěstí kamarád zámečník má spoustu nářadí a ochoty pomoct. Podle tohodle vlákna ve fóru, jsem dodal podrobný plánek, jaké závity tam mají být, zbytek jsem doměřil přímo na volantu. Kamarád mi přípravek tedy vyrobil a u dobrého kafe jsem mu zase já na oplátku pomohl s pár věcmi v Linuxu.
Po stažení volantu bylo potřeba sundat ségrovku, s tím mi ochotně pomohla přítelkyně. Musel jsem tlačit palci na ten kovový díl (pod ním je pružina), zatímco přítelkyně sundala ségrovku z volantové tyče.
Pak již byl vidět důvod, proč se na jednu stranu nevrací páčka do neutrální polohy – chybí jedna pružinka a aby toho nebylo málo, tak je ten díl ještě prasklý. Pružinku jsem si tedy vyrobil, není to žádné umělecké dílo, ale hlavní je, že bude plnit svůj účel. Prasklou umělou hmotu jsem chtěl nejdříve slepit vteřinovým lepidlem s aktivátorem, co mám z letadýlek, ale to se ukázalo jako na nic, v tom místě je to namáhané, tak to praskalo. Tak jsem zkusil najít něco, čím to sevřít. Našel jsem v dílně hliníkový U-profil, který měl i přesně rozměry, co jsem potřeboval. Pak už jen stačilo vyvrtat díru a trochu přizpůsobit a krásně to prasklé místo sevřelo.
Protože už je ale hodně hodin a nasazení ségrovky zase sám nezvládnu, kompletaci a ozkoušení udělám asi až zas zítra.
Jeep – drobné opravy
Za pár posledních dní jsem opravil nebo vyměnil pár drobností jako třeba těsnění u jedné z hadic do motoru, gumové podložky pod kapotou a také jednu chromovanou kotvičku, co uzavírá kapotu.
Z čeho jsem měl ale největší radost, že se mi podařilo opravit přepínač blinkrů tak, že už se vrací z obou směrů do neutrální polohy při točení volantem zpátky. Pružinka, co jsem si zkoušel vyrobit sám, bohužel nezafungovala, byla příliš měkká. Proto jsem se obrátil na odborníky. Ráno jsem dodal vzorek a po obědě jsem měl pružinku hotovu. Místo abych kupoval celý spínač za minimálně tisíc korun, stačilo poškozený díl slepit epoxidem a pružinku si nechat vyrobit za osmdesát korun.
Nyní již ale netrpělivě očekávám zásilku z USA, kde budou odvzdušnovací šrouby na brzdy, čepy k řídícím tyčím a lanko na automatické seřizování ruční brzdy, které mi chybí v jednom ze zadních bubnů.