Od začátku roku 2011 jdou statistiky prodeje v porovnání s rokem 2010 stále nahoru. Vliv na to má zřejmě konec krize, kdy se zvedá podniková sféra a nejvíce rostou fleetové prodeje. Ale ani maloobchodní prodej nestagnuje a tak si mohou automobilky mnout ruce.
Na prvních místech žebříčku prodejnosti se objevují převážně sedany střední třídy a hlavně vozy s nižší spotřebou. Pokud se tam objeví něco jiného, pak je to čistě pracovní nástroj. Ale pojďme se již podívat na konkrétní čísla u jednotlivých automobilek.
General Motors
GM se vrátil na první místo, ze kterého ho minulý měsíc shodil Ford. Oproti dubnu minulého roku si polepšil o 27% a zásluhu na tom má právě fleet, který tvoří třetinu prodaných vozů. Nejvíce si polepšil z koncernových značek Buick s 51% nárůstem. Konkrétně se nejvíce dařilo modelu Lucerne. U divize GMC se dařilo crossoverům Terrain (+64%) a Acadia (+42%). Chevrolet měl 26% nárůst, ale právě u něj se nejvíce projevil nákup do firemní sféry. Zato Cadillac (+16%) byl jediný z GM, který si převážně koupili zákazníci takzvaně pro soukromé použití. Nejvíce si polepšilo CTS (+29%) a SRX (+12%). Zato o velký Escalade nebyl skoro vůbec zájem.
Ford Motor Company
Koncern Ford si celkově polepšil o 23%, ale dolů ho táhne divize Lincoln. Ford sám o sobě si polepšil o 24%. Nejvíce přispěla řada F, avšak polovina jich byla s V6 motorem. Ale dařilo se i Exploreru a Fusionu. Zato u divize Lincoln mají co napravovat. Krásné výsledky u modelů MKZ (+40%) a MKX (+17%) vyloženě kazí propady a špatná prodejnost MKS (-29%), MKT (-27%) a Navigatoru (-36%). Celkově si tak Lincoln pohoršil oproti loňskému dubnu o 1%.
Chrysler Group
Chrysler si polepšil o 23%, ale nejvíce mu pomohly lehká nákladní auta, neboť každé dvě auta ze tří prodaných byla právě užitková. Divizi Chrysler se vůbec nedaří. Modely 300 (-21%) a Town & Country (-34%) se vůbec neprodávají a 200 to nezachrání, celkově si tak Chrysler pohoršil o 9%. U Jeepu (65%) to převážně táhne Compass (+181%) a Patriot (+93%). Dodge se svými 14% nárůstu má prodeje také velice nevyrovnané. Modely Avenger (+26%) a Nitro (+44%) jsou jednoznačně v plusu, ale sportovní Charger se propadl o 5% a Grand Caravan dokonce o 16%. Ale třeba modely Ram si polepšili o 30%.
Pro zajímavost se ještě podíváme na prodeje luxusních aut. Nejvíce se dařilo Jaguáru, kde nárůst dosáhl 39%, a to díky novému modelu XJ, který se opravdu povedl a daří se mu nejen v Americe. Rovněž Rolls-Royce si polepšil a to o 5% se svými 44 prodanými vozy. Z dalších luxusních značek si jako jediný Bentley pohoršil a to o 6%, protože Maybach prodal svých pět aut, stejně jako loni v dubnu.
A na konec tu máme žebříček nejprodávanějších aut. Je to bohužel převážně samé Japonsko a Korea, ale aspoň že na prvním místě je pořádná amerika.
Ford F-series
Toyota Camry
Honda Accord
Chevy Silverado
Honda Civic
Chevrolet Cruze
Chevrolet Malibu
Toyota Corolla
Hyundai Elantra
Hyundai Sonata
Honda CR-V
Ford Escape
Ford Fusion