Objem ničím nenahradíš? … ale nahradíš. U Fordu by o tom mohli vyprávět svoje. Ford F-150 se lépe prodává se šestiválcem než s klasickou osmičkou. A nejnovější fordí počin bude tříválcový jednolitr. Pokrok asi nezastavíme.
Fordu se totiž nad očekávání daří s jeho koncepcí motorů EcoBoost. Menší objem, nižší spotřeba, přitom výkon jako větší sourozenci. Dokud byly ceny benzínu při zemi, nebyl důvod přemýšlet nad prkotinou typu efektivita. Současná situace je ale jiná.
Pěkně se to ukazuje na Fordu F-150. Podle květnových prodejních čísel mělo 41 % ze všech vozů 3,5l šestiválec EcoBoost, dalších 15 % padlo na 3,7litrový nepřeplňovaný šestiválec a teprve do zbytku se vešla nová pětilitrová a šestilitrová osmička. Když vezmeme do úvahy i to, že EcoBoost je v řadě druhý nejdražší, jasně to ukazuje na skutečné priority nových majitelů.
Není se tedy čemu divit, že Ford oznámil další přírůstek do EcoBoostové rodiny. Jednolitrový tříválec, který bude ekvivalentem stávající 1,6 z Fiesty.
Pokud jste dočetli až sem, zkusím ono snižování otočit alespoň z části na pozitivní stranu. Čím méně benzínu nám projezdí nová auta, tím víc nám ho zůstane pro naše veterány. Nebo ne?
Jeden komentář
Váš komentář Pokud na spodním obrázku není nějaká chyba v hodnotách výkonu a kroutícího momentu, které 3,5l šestiválec EcoBoost dosahuje , pak se není co divit, že je tak prodejně atraktivní. Nejen průběh kroutícího momentu jasně dokazuje, že priority nových majitelů se nemění. A počet válců? Co to ten válec vlastně je a kde to v tom motoru vlastně mám… ?