Ve Fordu se zbláznili. Existuje snad jiné vysvětlení k tomu, že si můžete koupit Mustanga se 650 koňmi, který zvládne 320 km/h? Stačí si na showroomu říct o 2013 Ford Shelby GT500 a je vymalováno. To už je fakt moc.
Skutečně by mě zajímalo, čí to byl nápad. Protože zlehka přeskočit 600 koní a zastavit se až na šesti set padesáti, to už chce velkou kuráž. „Šéfe, napadlo nás tady s Jimem, že tam dáme větší kompresor, aby to trochu jelo, co říkáte…?“
Když si vzpomenu, jak se v devadesátých letech zjevil bestiální Dodge Viper s desetiválcem a hrozivým výkonem 400 koní, tak je to dnes až směšné. I proto, že Shelby GT500 není vůbec bestiální. Protože při jeho vývoji někdo přemýšlel. Léty osvědčený koncept s nastrčením co největšího motoru a s ostatním ať se děje vůle boží, se tady nekonal. Výkonu Shelby je přizpůsobené snad všechno. Od nutných úprav na hliníkovém bloku, hlavách, vačkách, chlazení po spojku, převodovku, kardan, tlumiče, nápravy. Prostě GT500 vás nenechá ve štychu.
Co je na 2013 Shelby GT500 ještě zajímavé, že je výrazně silnější než konkurenční Chevy Camaro ZL1, a k tomu i lehčí. Pokud se budete rozhodovat logikou, není co řešit. Těžko budete hledat něco lepšího.