Historie se opakuje. Zatímco Cadillac opět šplhá na vrchol automobilového světa, jeho marketingové oddělení je odhodlané prosadit jeden ošemetně hazardní kousek.
A tady je důvod, proč se mu paradoxně nemůže vyhnout. Cadillaku se daří a zřejmě by si ho rádi koupili i mnozí další, kdyby byl v nabídce diesel… Alespoň taková myšlenka vzešla z rozhovoru s šéfem marketingu pro Cadillac Dona Butlera. Upřímně si přeju, aby to celé bylo jen jedno velké zveličení. Nicméně, testuje si tím Cadillac reakce, nebo to máme brát skutečně vážně? Proč by se měl Cadillac vůbec pouštět do dieselu?
Protože je to vcelku jednoduché. Jen vymění motor. V zásadě, a otevře si tím celý segment potenciálních kupců. Marketingové oddělení má splněno a může se pustit do veselejších věcí. Nojo, ale nebylo by lepší, kdyby Cadillac raději diesel navždy opustil?
Dobrá otázka. Podle mně by to lepší bylo. Diesel Cadillaku nikdy nic dobrého nepřinesl. Možná to bude jeho osud, možná to byla historická smůla. Sami se můžeme podívat, že diesely z osmdesátých let byly úplně mimo a diesely z posledních let má vlastně jen Cadillac BLS, což Cadillac ve skutečnosti ani není a stejně jako Cimarron nebo Catera je předurčený k cílenému vytěsnění z cadillačí historie. Jaký by tedy takový diesel musel být, aby dokázal překonat vznětovou kletbu?
Musel by mít špičkovou technologii a nebýt vypůjčený třeba od Fiata. Navíc to nesmí být žádné dvoulitrové turbo. A jsme u toho. Špičkový motor z vlastního vývoje si Cadillac nedovolí. A když už to bude muset být velký diesel, proč by si nový majitel rovnou nekoupil základní šestiválec, ze kterého bude mít větší radost? Co si budeme povídat, Cadillac si kupujete kvůli emocím. Logika patří Němcům. Přece si nekoupíte nádherné CTS, abyste se pak se sousedem přeli, jestli žere víc nebo míň než jeho passat? A teď si představte, že by Cadillac udělal něco zásadního…
A sice, postavil svoji strategii na tom, že do svých aut nemusí a nebude dávat diesel. Chceš diesel? Pak jsi pravděpodobně člověk, který se do Cadillaku nehodí a jako takovému ti do života přejeme všechno dobré, ale běž si auto koupit jinam. A basta! Zkusme teď spolu najít ještě jiný směr, kterým by se Cadillac mohl vydat.
Shodneme se, že Cadillac vybudoval svoji pověst na tom, že byl vždy první, vždy o krok napřed a že si ho nemohl koupit jen tak někdo. Jeho zákazníci věděli, že si kupují nové technologie a když se z nich občas stanou pokusní králíci, bylo to tak nějak jasně dané hned od začátku. Byli ale první a byli u toho. Představte si. Mohl by se Cadillac naplno pustit do hybridů a do elektro aut? Ne jen okrajově a aby se neřeklo. Ale plnou vervou. Aby koupě nového Cadillaku opět znamenala být u toho. Mít něco, k čemu se zbytek světa dostane za pět, deset let.
Až mi naskočila husí kůže. Cadillac jako technologický průkopník je můj dlouholetý sen. Kdy jindy by se do toho měl pořádně opřít než teď, když má tak skvěle našlápnuto a může si svoji jedinečnost nádherně dovolit?
Ale možná se úplně pletu a žiju ve svém vlastním imaginárním světě. Napište mi, co si o tom myslíte vy. Klidně na email jan@cadillac.cz nebo komentujte. Schválně, k čemu dojdeme.
2 komentáře
Budem-li se bavit čistě jen o USA, musíme si uvědomit především tu věc, že lidi (spíše asi novinářská veřejnost takzvaná), po těch dýzlech touží. Však Passat TDI je na Motorrendu autem roku. A Priusy už se lidem začínají přejídat,navíc ty dýzly mají proti tomu spoustu výhod a spotřebu podobnou.
Není až tak problém v tom,co by chtěli „Kadilací“,jako spíš tím,co chce trh. A bude-li trh žádat dýzly (což bohužel asi fakt bude), nedá se dělat nic jinýho.
Všechno to visí pouze a jen na zákaznících. Momentálně je v kurzu Hybrid,elektrika a tak podobně. Zatím ať se ubírají raději tímto směrem, sice to pořád nezní jako „Velkej Kadylak s vosmiválcem“,ale pořád menší zlo, než dělat z Cadillacu Passat…
Při dokonalosti dnešních benzínů by se možná mohli amíci dýlům vyhnout. Ale všichni víme,že to tak nebude.
BTW, v austrálii mají spoustu dýzlů. Ale kupuje je zlomek lidí. Proč? Prtože si to umějí spočítat! U amíků by to mohlo dopadnout podobně
Vážení já nevím, ale je mi přes 50 let , celý život se pohybuji mezi automobily a již mnoho let si vozím zadek v „amerikách“. Jako učeň v minulém století jsem slyšel od starší generace ( dnes by to byli moji pradědové) kouzelnou formuli, která se mi vryla do paměti a docela dobře se mi s ní žije :
Nafta patří do kamen,
plyn do sporáku,
petrolej do petrolejky,
benzín do auta.
Nevím proč, ale celý život otravuji vášnivé diskutéry a známé tímto zaklínadlem.
Auta jsem roky opravoval, teď jich jen kontroluji, denně vyslechnu mnoho a mnoho majitelů vozidel na to jak jsou se svým vozidlem spokojeni a jen mne utvrzuje, že naši prapředkové asi měli pravdu (pozor můj názor).
Již mi prošlo osobně rukama několik Amerik a nedovedu si představit, že bych si sedl někdy do AmCaru s kladkobřinkostrojem evropského ražení.
S možností hybridu bych asi problém já osobně neměl. Byla možnost si odzkoušet auto od Japončíků a je to snad snesitelné. I když mi zcela zmizela taková nějaká.. já nevím “ dynamika?“. Jasně jsou to první vlaštovky.
A v ČR při zdejší kvalitě mot.nafty nevím nevím i renomované značky s tím mají občas dost potíží. Dvě vozidla máme v rodině a mám trochu přehled.
A Cadillak + ropa ? prosím né.!! Vlastní mino jiné Daimler Chrysler a asi končím se značkou Chrysler.
No a nějaký líbivý AmCady ? tak to jó . ale motor prosí v ropě né.
Upozorňuji všechny ropáky, že jsem nahlas jen vyjádřil svůj názor.
Prosím nekamenovat.
Já také musím tolerovat ty na druhé straně.