Dostal jsem od Karla nabídku, abych zavzpomínal, jak a proč jsem si pořídil MOPARa… Tak se hezky usaďte, nehlučte, dědeček vzpomíná…
První kontakt s Chryslerem PT Cruiser proběhl, když zhruba v roce 2001 se první kus ukázal před Impextou v Ostravě, ten byl červený. Zastavil jsem svůj červený Favorit a šel tu novinku a krásu obhlídnout. Nebyla to láska na první pohled, ale základ pro trvalejší vztah tu už byl položen…
Jak šla léta, dostavovaly se i méně příjemné stránky života, což vyústilo časem v potřebu pořízení většího, pohodlného auta. Základní kritéria byla pohodlné nastupování a automatická převodovka. A taky cena. A aby to nebyla dodávka, ale osobní auto.
Do užšího finále postoupili Honda CR-V, Renault Espace, Mercedes A-klasse a Smart For-Two. Při prolézání bazarů jsem najednou trefil na PT a rázem bylo jasno. Sice ten konkrétní kus nebyl s automatem a byl celý v kůži, ale směr byl vytyčen. Takže začala asi 3měsíční téměř denní sledovačka inzerátů na internetu, jeden hustý zážitek v AAA a když mladík prásknul ještě mokrým řidičákem o stůl a že chce auto a jezdit, objevil se v nabídce jednoho autobazaru v Brně žhavý kandidát – to bylo v úterý 25. 5. 2010. Následoval bleskový telefonát a v sobotu 29. 5. 2010 jsem si udělal výlet autobusem do Brna a zpátky jsem jel jako pán v „novém“ autě.
No byla to úplně jiná třída než Felda Combi… Tak jsem si užíval automatu, tempomatu, klimatizace a rádia, že jsem přejel odbočku na D47 )) Překvapilo mne, když jsem najednou před sebou uviděl ceduli Kroměříž… Tak jsem projel krajinou a vzpomínal na to, jak jsem tudy jezdil Š120 LS za tetou do Drahlova…
Dále už cesta probíhala bez překvapení a v podvečer jsem dorazil domů, kde čekali moji milí a jali se hodnotit, jak tatínek nakoupil. Dobře jsem je vychoval, všichni mi volbu pochválili.
Auto je v podstatě pořád v tom stavu, jak jsem jej dovezl, pořídil jsem akorát letní gumy, zimní kola, palubní počítač a hlavně jsem ho dal přestavět na plyn. Problémy se mi zatím vyhýbají, jen loni na podzim mě trápilo škubání na volnoběh – pomohla výměna zapalovacích kabelů a svíček.Kontroly nechávám pravidelně dělat u pana Sezemského v Robitalu v areálu bývalé Savely, zatím spokojenost a doufám, že to tak i zůstane.
Díky PT jsem poznal úplně nové lidi, často z nejrůznějších koutů republiky i zahraničí. A jsem rád, že podobnou krevní skupinu jsem nalezl i za kopcem v Havířově a mohl tak strávit několik nedělních odpolední s partou mladých lidí ve velice příjemném prostředí.
A pokud neumřeme, budeme se setkávat i nadále…
Standa
Mopar Crew
http://moparcrew.bloger.cz/
Jeden komentář
Pěkně napsáno