Začal se nový rok a tak je třeba i vzpomenout na ty co se ho bohužel nedočkali. Nalijte si sklenku něčeho dobrého a věnujte jim minutu ticha. Řeč ale není o vašich drahých kamarádech, ale o modelech, které automobilky loni pochovaly.
A vezmeme to pěkně abecedně popořadě.
Buick Lucerne byl pozůstatkem po období luxusních vozů s předním náhonem společně s Cadillac DTS, kdy byly vzorem ostatním. Ani jeden z nich se asi nestane kultovní ikonou, takže můžeme jen čekat na jejich nástupce.
Cadillac vyřadil ze svého portfolia ještě jeden model a to STS. Poslední generace se vyráběla od roku 2005 a v podstatě neprošla žádnou větší obměnou po celou dobu výroby. STS má však již svého nástupce a to model XTS. Takže zatlačme slzu a vyhlížejme příjezd nováčka.
Dodge Caliber, něco mezi SUV, kombi a hatchbackem. Prostě něco těžko identifikovatelné. Bohužel motorově nic moc, vysoká spotřeba a interiér přecpaný levnými plasty. A to to ze začátku vypadalo nadějně, neboť vzhled mini-SUV, spousty vychytávek jako Cool-Zone a podobně, ale prostě se to nějak nechytlo. Nástupce se znovuobjeveným jménem Dart je již na cestě, takže mu přejme šťastnou cestu.
Dodge Nitro – takový nepovedený bratříček Jeepa Liberty. Asi bylo dobré ho poslat na odpočinek a nechat tak potencionálním kupcům jen toho Jeepa.
Chevrolet Aveo tak trochu odchází i zůstává. Starý model nebyl moc úspěšný i díky hroznému zpracování, líným motorům a vůbec byl tak trochu ošklivý. V Americe jeho nástupce nese název Sonic a pro Evropu zůstalo Aveo. Oni Evropani nemají rádi moc velké změny.
S retro vzhledem byl Chevrolet HHR nepřehlédnutelný. Jedni ho zatracovali, druzí chválili. Jedno je ale jisté, byl jiný. Původně vycházel z modelu Cobalt, u kterého byla ukončena výroba loni a byl nahrazen modelem Cruise a bylo tak jisté že dojde i na HHR.
Ford Crown Victoria neboli Lincoln Town Car alias Mercury Grand Marquis. Vezmeme je všechny pěkně pohromadě. Asi nejvíce oplakávané auto. Spousty policistů a taxikářů, ale i panských kočí bude po tomto modelu dlouho tesknit. Nu co se dá dělat.
Ford Ranger ukončil svou kariéru právě na sklonku minulého roku. Poslední z kompaktních pickupů se bude vyrábět i nadále, ale mimo Spojené státy. Farmáři si prostě budou muset oblíbit jiný malý pickup.
Automobilka Mercury to rovnou zabalila celá. Lépe řečeno Ford ji poslal odpočívat a hodlá se plně věnovat restrukturalizaci Lincolnu. Mercury stejně vyrábělo jen tři modely, z čehož limuzína Grand Marquis skončla, rovněž výroba SUV Mariner byla ukončena a převlečený Ford Fusion to asi nezachrání. No co se dá dělat? Jen doufat že jméno Mercury nezanikne někde na skládce dějin.
Další malý pickup se jménem Ram Dacota ukončil svůj život. A že to byl dlouhý život dokazuje rok narození 1980. Ze začátku se mu velice dařilo, ale pak přišly roky neúspěchu s nástupem velkých pickupů a na Dacotu se trochu zapomnělo. Ale již se proslýchá, že by možná Fiat mohl přijít s jejím nástupce. No nechme se překvapit.
Tak to bylo takové malé rozlučkové ohlédnutí za těmi co už tu s námi v letošním roce nebudou. A kdo vám bude chybět nejvíce?
3 komentáře
no jednoznačně DTS… ikdyž moc nechápu ani uvolnění prostoru šikmookým bestiím v segmentu malých pickupů :-/
Já jen,že DTS a Lucerne byli předohraby – s více než čtvrt století dlouhou tradicí pokud počítáme předchůdce.
A ta globalizace už je příliš ohavná…
JJ dík, chybička se vloudí