Ram, jakožto užitková divize Chrysleru, má paletu vozů pick-up, ale v podstatě jí chybí auto dodávkového typu. Což se má v dohledné době změnit.
Dodge Ram nikdy nebyl přeborník na uzavřené dodávky, ale zákazníci se mění a žádají i nové věci. Ram se oddělil od Dodge jakožto samostatná užitková divize a vypadalo to, že by možná mohlo k něčemu dojít. Ale. Chrysler šel do holportu s Daimlerem a to se projevilo i na modelové řadě. Po Americe začal jezdit Ram Sprinter. Takže vlastně Mercedes s vyměněným čumákem. Model to byl celkem úspěšný, ale čas šel zase dál a zákazníci tak trochu měnili své priority a Daimler zase odešel a Ram s dodávkami skončil. Sice teď má v nabídce model C/V, ale to je jen upravený Dodge Grand Caravan se zaslepenými zadními okny. Takže užitková hodnota nic moc. Naštěstí je tu od roku 2009 spása největší: Fiat.
Fiat má ve svém portfoliu užitkových dodávek několik, takže je z čeho vybírat. A jako první do Ameriky dorazí největší z nich Ducato. Přední náhon, nízká podlaha, vysoká střecha, osvědčené podvozky Iveco, co více si přát? Jen ten čumák trochu předěláme, šoupneme na to znáček s beranem a hurá do showroomu. A je vyřešeno. Tak tohle je již jistá budoucnost pro rok 2013. Poté má na řadu přijít i menší Dobló. A předpokládám, že to bude ten samý scénář. Úpravy co nejjednodušší, aby to bylo co nejlevnější, a hurá s tím na trh.
Tak taková je asi budoucnost u firmy Ram. Kam se ale ztrácí americký duch? Pochybuji, že se v Evropě začnou prodávat pick-upy se značkou Fiat. Spíš mám strach, že je to začátek konce jedné americké legendy. Loni ukončili výrobu Dakoty a v dnešní době šetření to asi velké pickupy nebudou mít jednoduché. Již teď Ram v prodejích zaostává za Fordem i GM. No uvidíme, třeba jsem moc pesimistický zbytečně.