Internet způsobil revoluci v oblasti pojišťovacích služeb. Klientům šetří nejen čas, ale díky rozšíření konkurence do online sféry i peníze. Výsledkem je možnost pořídit si vybraný produkt rychle a levně. To se týká i jednoho z nejrozšířenějších druhů pojištění – povinného ručení. Oželíte-li osobní kontakt, pak určitě oceníte jeho zřízení online.
Se službou povinného ručení online přišla už většina českých pojišťoven a potencionální klienty se pokouší vehementně přesvědčit o její výhodnosti. Pojištění po internetu je v mnoha ohledech prospěšné nejen pro zákazníka, ale i pro samotnou pojišťovnu, která může, stejně jako zákazník, těžit z časové úspory. Proto zákazníky láká na extra služby a slevy, které mohou, v porovnání s prezenčním způsobem založení, dosahovat až několika desítek procent z původní částky.
Podle pojišťovacích expertů z TopSrovnani.cz přibližně třetina motoristů uzavírá nevýhodné povinné ručení osobně na pobočkách pojišťoven nebo přímo v autobazarech. „Cena za povinné ručení pořízené v autobazaru na vůz Škoda Felicia nebo Škoda Fabia může překonat hranici 3000 korun, zatímco na internetu za stejnou nabídkou se stejným pojistným krytím zaplatíte poloviční cenu,“ uvádí expert na pojištění z TopSrovnani.cz.
Celý proces zařízení povinného ručení po internetu zabere, počínaje vyhledáním nejvýhodnější nabídky a konče podepsáním smlouvy, dohromady asi 15 minut klientova času. S hledáním nejlevnějšího povinného ručení daného automobilu pomůže kalkulátor povinného ručení, který po zadání údajů o vozidle z technického průkazu seřadí vyhledané nabídky od nejlevnější po nejdražší. Po výběru odpovídajícího pojištění je zákazník přesměrován na smlouvu, která mu při sjednání do čtvrté hodiny odpolední dorazí, až na výjimky, následující den do schránky k podpisu. Tím vše končí a časová úspora je na světě. Zelená karta dorazí obvykle spolu se smlouvou.
Nejlevnější pojistky nabízejí většinou ty pojišťovny, které fungují převážně přes internet a postrádají síť kamenných poboček. Dále také platí, že čím objemnější vozidlo je předmětem pojištění, tím markantnější se dá získat sleva při sjednání povinného ručení přes internet. Dohromady může klient ušetřit až 9 tisíc korun ročně.
Naopak jednoznačnou nevýhodou jakékoli online pojistky je absence osobního styku s pracovníkem pojišťovny. Všechny podmínky a informace o nabídce, potažmo pojišťovně, si tak musí zákazník zjistit sám. Je zapotřebí vždy kontrolovat, a to především u podezřele výhodných nabídek, tak základní údaje, jako například výši pojistné částky.
Při dodržování základních pravidel bezpečného nákupu přes internet rozhodně není, čeho se bát. Namísto komplikací se dá od povinného ručení přes internet očekávat především časová a finanční úleva a příslib, že do budoucna budeme ušetřeni tahanic po bankách a pojišťovnách.