Fordí divize SVT debutovala na Autoshow v Chicagu v roce 1992, kde představila SVT Mustang Cobra a F-150 SVT. Letos se vrací na místo činu, aby oslavila 20 let své činnosti a předvedla návštěvníkům výroční model a to Shelby GT500 kabriolet.
Výkon, substance, exkluzivita a hodnoty to jsou stavební kameny společnosti SVT. A o tom, že si je vybrala správně a trvá na nich, svědčí přes 210 000 prodaných automobilů za dvacet let trvání.
A co že to vlastně to SVT znamená? Special Vehicle Team. A co že speciálního si pro nás připravili? Není to nic menšího než Ford Shelby GT500 kabrio. A co na něm vylepšili, aby bylo opravdu spešl? Motor V8 o obsahu 5,8 litru s výkonem 650 koní a krouťákem 813Nm. To je vlastně momentálně nejvýkonnější sériový motor. Pomohlo k tomu spousty nových dílů, jako nový kompresor, vačková hřídel nebo modernizovaná spojka. K tomu samozřejmě je potřeba přizpůsobit podvozek, takže v paketu Performance budete mít tlumiče Bilstein, které jsou elektronicky nastavitelné a byly vyvinuty speciálně pro tento model a šestipístkové brzdy od Bremba. V paketu Track navíc dostanete externí chladič motorového oleje, chladič diferenciálu zadní nápravy a další chladič pro převodovku.
Co se úpravy vzhledu týče, tak na to si SVT moc nehraje, takže od ostatních majitelů „normálních“ GT500 se odlišíte pouze prahovými lištami s nápisem SVT.
Ale i přesto doufáme že vás to dostatečně naladilo. Ale teď k těm špatným zprávám. Všechny ty vychytávky, jako tlumiče, brzdy a přídavné chlazení všeho možného bude jen za příplatek. Trochu to nechápeme, když to má být speciální edice k výročí. No nic. Ale snad nejhorší na tom je, že ani motor nevyužijete naplno, protože vás omezovač zarazí už při 250 km/hod. Což je škoda, neboť kupé se stejným motorem může jet až 320km/hod! Že by přeci jenom tomu kabriu moc nevěřili?